• Lillgrisen

Januari 2008

Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.

• Svar på tråden Januari 2008
  • Addiz

Hej tjejer!

Kul att se lite fler som inte ska gifta sig under sommarmånaderna! Är dte nån här som är från Götet?

Vi ska åka till New York på bröllopsresa, det är lite "vår" grej... :)

Vi håller på att boka vigsellokal, och vi har nästan bestämt oss för festlokal. Ringar är bestämda men ej beställda. Färgtema och inbjudningskort, placeringskort, partyfavors etc är bestämda men ej gjorda...

Ang klänning så ska jag ha en halterneck, inte så vid nertill men med litet släp, och sen en pälskantad bolerojacka över det. Vinröda kallor, murgröna och trollhassel i brudbuketten. Min m2b ska ha kritstrecksrandig mörkgrå frock coat.

• Addiz

Jo, och nytt efternamn ska vi ha, men vi har inte bestämt vilket än...

• c_t

Addiz, vi har också bestämt oss för NY

Däremot så vet vi inte om vi ska åka bräda i Aspen eller om vi ska lyxkryssa.
    Det lutar åt brädåkningen, lyxkryssa kan vi göra senare

• c_t

T och U

Ja det är hemskt! Men vi ska till NY först och främst.

• Qozze

T och U: vad gäller egentligen vid namnbyte? Har ingen koll alls. Kommer att ta min m2b:s namn (vill inte behålla mitt eget och för honom spelar det inte så stor roll).

Mexico låter supercoolt som bröllopsresa. har en kompis som åkte dit (bla) på sin bröllopsresa, de var supernöjda!

Addiz: Buketten låter superfin, du har ingen bild på hur den kan se ut? Kanske kan man låna ideer?

c_t: Kul att du har fått tillbaka sugen! Tycker också det är svårt att spara. Det har varit så mycket andra nödvändiga utgifter på sistone. Men nästa månad blir det mer sparat och skatteåterbäringen åker direkt in på bröllopskontot!

• c_t

Qozze

samma här! Våra skattepengar ramlar rätt in på sparkontot. Har köpt alla vårkläder och sånt nu så nu ska det sparas mer.

• Gotland-08

Jag funderar på att behålla mitt namn eller ha dubbelnamn. Har förut aldrig gillat dubbelnamn men våra tillsammans är ganska snygga. Har svårt att släppa mitt eget... löjligt kanske men mitt efternamn är lite speciellt och ... Min m2b´s är också speciellt!

Hur som helst har jag precis tvättat mitt pass :-O och måste fixa ett nytt innan sommaren... kul om man ska fixa nytt i vår igen... Kan lika bra skaffa klippkort!

Klänning är ett kapitel för sig! Tror jag vet och att jag ska sy den själv. Har lite beslutsångest. Ska nog ge mig ut och prova klänningar snart igen och sedan bestämma mig.

• Qozze

Hihi, jag har också köpt en del vårkläder, var rätt så "nödvändigt" eftersom de gamla inte passar längre *hihi*. Till sommaren hoppas jag vara i fin form för att prova klänningar. Längtar!

Om jag hade haft ett speciellt namn så hade jag kanske också velat behålla det, men som det är nu så betyder inte det namnet så mycket för mig. Det är min pappas namn och den sidan av släkten har alltid varit såna som vi inte umgås med och som man inte heller har så mycket till övers för. Så de kommer inte heller att bli bjudna på bröllopet. Famor och farfar lever inte längre, de hade väl varit de enda som jag hade velat bjuda (förutom pappa då som självklart kommer). Har man inte umgåtts på 20 år lär man inte göra det i framtiden heller. Har berättat för pappa att jag kommer att byta namn men han verkade inte speciellt ledsen för det.

• Gotland-08

Qozze: Vad kul att det går så bra med träningen! Hur mycket har du kvar?

• Qozze

Gotland: Tack! Jag har snart gått ner hälften av vad som är mitt mål, men jag har trots det cirka 6 kg kvar så än är jag inte riktigt klar. Men man blir ju extra peppad när kläderna böjar ramla av en!
    Har ni hittat nån bra festlokal än?
    Vi har lagt ner kontakterna med dem tills efter säsongen är över där uppe (påsk osv). De verkar vara ganska upptagna med det just nu och vi har ju inte så bråttom. I maj ska vi börja om med dem igen.

Svar på tråden Januari 2008