• Lillgrisen

Januari 2008

Jag är bara nyfiken på om här finns fler än vi som planerar att gifta oss i januari nästa år.

• Svar på tråden Januari 2008
  • ~vinterbrud~

Apropå fotograf och fotografering:
    Ska ni fotas utomhus och när? Eftersom det är vinter så blir det ju mörkt ganska tidigt...

• T och U

Hej allihopa! Long time no see...

Vi håller också på och funderar på det här med fotograferingen, ute vill vi helst ha, men man kan ju inte garantera att det är ok väder...

Det som mest är i mina tankar just nu är dock kyrka. Vi hade bestämt oss för vår lilla kyrka som hör till vår församling, men nu har jag börjat tänka praktiskt (ganska ovanligt när det gäller mig.... ;) ). Denna kyrka är ganska liten och det finns ingen direkt kyrkbacke, utan folk kommer nog att få stå på grusvägen nedanför... och så det där med vägen... det är en liten slingrig grusväg, som alltså kan innebär en otroligt hal slingrig väg. Det är dessutom inte så lätt att hitta dit och om jag hittar en klänning med släp (vilket de som jag tittat på har haft) så tror jag det ser lite fånigt ut eftersom kyrkan är så liten. Det positiva är dock att hela kyrkan skulle bli tjocksmockfull... Nu har jag börjat vackla och funderar på den kyrkan där jag brukar sjunga (sjunger i kör), eftersom det är där jag kanske är mest, och den är lätt att hitta till, har schysst väg och kyrkbacke... vad skulle ni ha gjort? Den lilla kyrkan är ju så söt... men den andra är iofs fin. Den lilla kyrkan är bokad och alla här runtomkring är så glada för att det ska bli bröllop i den kyrkan...

Oj, nu svamlar jag nog...

• ~vinterbrud~

Man kanske får planera lite olika foto-alternativ beroende på väder. Är det snöstorm är utomhusfoton kanske ingen hit, men lite snöflingor som faller är nog bara vackert (hoppas jag?), men stålande sol vore såklart underbart!

Angående kyrka; känn efter vilken du tycker mest om och vad som är viktigast. Jag hade nog tagit "den lilla, söta".

Vi har själva valt en liten 60-tals kyrka, som tillhör vår församling framför stora, pampiga kyrkor som också finns nära. Kändes roligare att ha någon form av "anknytning" än att det ska se fint ut.

• T och U

Jo... jag tycker om den lilla kyrkan eftersom det är den vi tillhör, men jag tycker väldigt mycket om den andra lite större kyrkan också och det är nog där jag är mest (bor på landsbygden så den är inte jätte-stor). Jag har alltså anknytning till båda... min m2b har mest anknytning till en tredje kyrka, där han konfirmerade sig och hans föräldrar hör till den och vi kommer senare att tillhöra den också. Min m2b har ingen direkt anknytning till någon av de andra eftersom han inte går i kyrkan särskilt ofta.

• Gotland-08

Vi har inte bestämt fotograf helt hundra än, men vi kommer att ha en fotograf som är med hela dagen. Jag hoppas att vi kan ta foton ute vid havet, botaniskan och i ruinen som vi ska gifta oss i. Men vädret styr ju en hel del. Har funderat kring ytterkläder, måste ha en riktigt snygg kappa eftersom vi har vigseln utomhus...

Jag kommer att göra inbjudningarna! Har redan en prototyp men har inte bestämt papper än. Tyvärr har jag haft sönder kameran, den andra på ett år, så jag kan inte lägga ut någon bild. Men så fort jag kan ska jag lägga ut prototypen. Den är inte svår att göra med ett fiffigt infoblad och det blir mer personligt. Tänkte ha en pyssel pch pappkväll i sommar!

• Qozze

Jag vill egentligen också bli fotad utomhus, nu när man har valt att ha bröllop på vintern och allt. Är man inomhus så skulle det ju kunna vara vilken årstid som helst! Jag vill se snö på mina bilder... Men man får väl se vad vädret och mörkret ställer till med. Har faktiskt inte kollat upp några fotografer där ännu, ännu en sak att ta tag i. Gotland, har du hittat nån snygg kappa att ha utomhus?

Nu har jag i alla fall kollat läget. Blev knappt ett kilo denna månaden, inte speciellt mycket. Men det blev desto mer i centimeter som tur är! Hade blivit 1-3 cm smalare på alla mätställen!

• Gotland-08

Det är cm som räknas!

Har sett ett mönster på en kappa och funderar på att sy den. Funderar på klänningen också. Ska nog sy ett provex i lakan i sommar och se om det funkar...

Vi måste ta tag i gästlistan och eventuellt boka ett plan till Gotland den helgen. Ska försöka förhandla till ett bra pris.

• Qozze

Japp, det är ju cm som syns!

Vilken typ av kappa är det som du har mönster på? Funderar själv på om man kan sy en kappa, men jag vill i så fall ha en ganska lång kappa.

Är det smidigare att flya till Gotland än att passa tiderna för färjan? Om jag minns rätt så gick den på lite konstiga tider...

• Gotland-08

Har ett mönster som är på en lång kappa och lite mer figursydd upp med stor krage. Tänkte sy i vit, glänsande sammet och vit fuskpälskrage. Tror det kan bli riktigt snyggt.

Problemet med färjan är att om gästerna tar den på fredagkväll kommer de så sent, halv elva-elva och missar gemensam middag som vi vill ha... Därför vill vi att alla flyger ner fredag eftermiddag. Få se om vi får ihop det!

Skulle vara lite kul med flyg ner på 30 min, buss 10 minuter till hotellet, alla inkvarterar sig en timme eller två och sen middag tillsammans. Vill hinna med alla ordentligt och träffas man kvällen innan blir det tid till det.

• Gotland-08

Om du är intresserad av att sy en kappa kan vi träffas i Stockholm någon gång om du vill och kolla mönster och lite olika tyger.

Svar på tråden Januari 2008