• ciiza

    Finska Brudar?!

    HEJ alla finska brudar! Hittade ingen tråd från förr så jag tänkte att jag skulle starta en ( Jag antar att jag inte är en från finland här?....)

  • Svar på tråden Finska Brudar?!
  • Fru0707

    ohmygoodness

    Ring till Vasa Övningsskola, musiklinjen där har dom ju jätteduktiga elever, de kan säkert tipsa dig om någon som kan ställa upp. Många skolor har ju toppen musik/körer som ställer upp och sjunger sådär annars.. Närpes vet jag har superb skolmusikkör..så hör dig för från dom ställena till att börja med, Lycka till

  • ohmygoodness

    Tack för tipset Fru0707! :) Hade helt glömt bort dem. Di andra skolorna har jag mejlat, men dock inte fått så mycket napp. Så du är från Åbo...då kanske du känner en av mina nära vänner? Ja det beror förstås på vilken årsmodell du är :) Själv är jag 80:a och kompisen i fråga är 81:a

  • Fru0707

    ohmygoodness

    Varsågod hoppas de nappar :) Nope e inte från Åbo har bara emigrerat hit för 5 år sedan..är från Korsholm egentligen :)

  • Fru0707

    Men känner ju en del Åbo bor i alla fall..killens kusin e 81 och en är 78 och en är 85 så kännr rätt många av deras kompisar..:)

  • Lizzon

    Kanske man ska bli aktiv här igen, länge sen man var här nu!

  • Finlands tjejen

    ohmygoodness

    Har själv gått i övis för ett antal år sedan. Är en 80:a. Jag gick på konstlinjen, men vet många som gick på musik linjen eftersom vi gick på samma klass.
    Om du har en mail kan jag maila några namn åt dig på tjejer som kanske skulle ställa upp på en sådan grej. Vill inte lägga ut deras namn här.
    Är du hemma från solf? jag e hemma från stan men umgicks med en kille under gymnasie tiden som är från solf.

    fru0707 du e inte hemma från Replot?

  • Fru0707

    finlandstjejen

    Nope e inte från Replot.. Korsholm dock men norr om Vasa om vi säger så :)

  • ohmygoodness

    Finlandstjejen - jatack, jag tar gärna emot tips. Det är alltså pianist + ett annat instrument som passar till pianomusik som jag söker.
    Nej, jag är egentligen hemma från Malax, men har hela tiden hört att det är så fruktansvärt god mat där på Hemmersgården + Solf gästgiveri så vi utgick ifrån det och då föll det sig naturligt att vi valde näramste kyrka (Solf kyrka också). Har flera vänner som gått i Övis och är 80-or. Känner du nån Anna-Lena Lundqvist eller Anna-Lotta Sjöholm? Den senare kommer att vara solist i kyrkan :)

  • Finlands tjejen

    ohmygoodness

    hej gick på samma klass som dem, så vist känner jag dem men inte så bra. Vi umgicks i olika kretsar under gymnasie tiden.
    Du kan ju säga åt dem att de ger dig namnen på några av tjejerna som gick på musik linjen.
    Såg åt dem att Mia, Annika, Maria, jenni och möjligtvis nån till skulle kunna vara intresserade. De har nån slags akapella grupp ihop och brukar sjunga tillsammans.
    De var och framträdde på ett 30 års kalas för en tid sedan som jag var på.
    De kan i alla fall sjunga, och jag tror nog alla av dem spelar piano. De borde bo här runt vasa trakten allihop, så avståndet borde inte bli nått problem.
    Du kan ju hälsa från Anna åt dem.

  • Finlands tjejen

    Oj nu lät det som att du skall hälsa åt Mia och dem, men jag menade åt Anna-Lena och Anna-Lotta.

  • Finlands tjejen

    Börjar alla ha så fult upp att de inte hinner titta in mera..
    Tycker det avtar med skrivandet här dag för dag...

  • SnartBrud?

    Jooo fullt upp är det, men inte med bröllopsplanerna. Sa till min mb2 att nästa vecka så skall vi planera varje kväll, då både han och jag är hemma kvällstid. Vi vet inte ens vad det skall stå i inbjudan eller nåt så vi har myyyycket kvar!

  • ciiza

    Samma här. har massor att göra men inte så mycket bröllopsrelaterat........

    Men nu har jag köpt klänning!!

    å igår så började vi efter mycket om och men tillverka vår inbjudningskort...... och kom fram till att vi har köpt lite för lite "material".... så nu blir det att fara å shoppa på nytt.....
    Vad skall ni skriva i inbjudan?

  • Finlands tjejen

    Vet inte riktigt

    typ var vigseln äger rum, var festen är , klädsel, osa. Inte mycket mer tror jag man kan ju laga ett program blad där det står resten sedan.

Svar på tråden Finska Brudar?!