• BolinderBrud

Majbrudar i Göteborgstrakten!

Hej på er!

Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?

• Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!
  • zemma

Jisses vad ni har kommit långt... känns inte alls som vi planerat/bokat så mycket, men en del blir det väl när man räknar ihop det. Har INTE bokat frissa och smink än, och det stör mig lite. Min frissa ska fixa håret, MEN ev, är hon på kryssning då och då blir det någon annan. Det fixar sig nog i januari dock. Vi får se med smink, fotografen hade kontakt med en tjej, vi får se hur det blir. Och så gummens kläder, vi har inte ens tittat än, får nog hyra in barnvakt en dag och åka in till stan... Transport ska vi ev. få men vet att de inte bokat än . så får tjata lite tror jag.

Ja, och så är det väl en massa till.

Min klänning ligger hos tullen just nu, fick papper härom dan, så de kommer förhoppningsvis om någon vecka när de fixat med papper och jag får betala :(, men räknade ju med det..

O ja, florist är inte heller fixat, tänkte ju göra själva buketten själv men måste ju få köpt blommor å så

• zemma

har ni valt musik till in/utgång i kyrkan än och till vals?? Jag orkar bara inte engagera mig, så lite input hade varit skönt

• söta_bruden

tror att vi valt färdigt in och utgångsmarscher

-ingång: Bach; Jesu Bleibet mein freude
    -utgång: Clarke: A trumpet voluntary

Vals håller vi just nu på att dividera över om vi ska ha klassisk eller ha någon helt nnan typ av musik. Funderar på KOOP´s låt "Come to me".

• zemma

Vi har funderat lite i helgen på musik, och lyssnat på kyrkomusik, hehe. Dock utan att komma någon vart.

Vals har vi nog bestämt, det blir Åsa Jinders Av längtan till dig, fast instrumental.

• Kärleksfeber

Finns det någon som vet vart man kan lyssna på Åsa J "Av längtan till dig" fast instrumental, finns det någon sida här på internet?? Finns den att köpa, noter??

• zemma

Kärleksfeber - jag har inte hört den instrumental, men tänkte be vår trubadur, borde ju inte vara så svårt för honom tycker jag. Med sång har jag lyssnat på den online, men kommer inte ihåg var.

För oss tycker jag det passar bättre utan text, vi har varit tillsammans i 12 år, så så många famnar har vi inte varit i tidigare

• Kärleksfeber

zemma: Jag hörde den instrumental förra veckan på ett gympapass. Verkligen hur fint som helst, underbart!! Jag säger precis som dig, den passar faktiskt bättre utan text på ett bröllop. Tycker det låter urfjantigt att någon ska sjunga "..alla famnar jag lämnat.." Näää, det känns fel liksom!

• BolinderBrud

Vad roligt att tråden lever! Jag har fullt upp med nytt jobb och är helt slut på kvällarna, men till helgen tänkte jag komma med en liten uppdatering av hur långt vi har kommit med planeringen!

• söta_bruden

Hej alla tjejer!
    Har ni börjat fundera på tårta ännu? Jag har hittat ett konditori som vi gärna vill ha då vi hellre köper hos en mindre firma än en stor. Roligt att kunna stötta småföretgaen. Hoppas bara att de kan ordna så som vi vill ha det. Vill inte att mellanrummen mellan våningarna skall synas. Det vill vi täcka med pioner...

• zemma

Kul att se at ni hänger kvar, tjejer.

Vi har inte bestämt tårta än, men "vår" arrangör (herrgårdsrestaurangen) samarbetar med engelska tårthuset och tårterian så vi ska boka tid för provsmakning där framåt våren. Har ni någon koll på dessa två ställen? Vad jag har förstått så är de ganska olika, där engelska tårthuset gör vackra tårtor, men har läst att de ska vara lite smaklösa?? Vi får väl i alla fall testa båda.

Min klänning har kommit (Beställde på e-bay). Superbra! Det är en halterneck och allt jag behöver göra är att korta lite i nacken och det är lätt, det var som bh-knäppning där.

• BolinderBrud

Halloj alla majbrudar!!

Som sagt, har haft fullt upp med nytt jobb, men här kommer iaf en liten uppdatering hur vi ligger till. I ärlighetens namn så har väl inte engagemanget varit överväldigande under julen, så så mycket mer än att (i stort sett) ha färdigställt inbjudningskorten har vi knappt gjort. Jo, förresten! Vi har ju provat ut frockcoat också!

Klart:
    -Kyrka
    -Präst
    -Festlokal
    -Frisör
    -Brudklänning
    -Frockcoat
    -Hotell på bröllopsnatten och natten före
    -Fotograf
    -Tärna

Ej klart:
    -Underkläder
    -Skor till bruden
    -Smycken
    -Slöja
    -Tiara
    -Tårta
    -Blommor
    -Bestman
    -Utskick av inbjudan (men snaaaart så:)

Så här ligger alltså vi till i stora drag.

I närheten av mina föräldrars hus finns maleviks kakhus. (Finns på .se-adress med malevikskakhus i ett ord) Därifrån tänkte vi beställa vår tårta.

Om inte så värst lång tid är det nog dags att börja fundera på musik i kyrkan hörrni! Har ni några planer på ingångs- och utgångsmusik? Jag gillar gotländsk brudmarsch väldigt mycket, liksom gånglåt från äppelbo och birkalåten... Synd att jag måste välja bort en!

Näpp, nu skall jag ta tag i den här lediga halvdagen och ta en långpromenad med jycken!

• BolinderBrud

Ser ju nu att ni har diskuterat massor kring musik ovan... Så glöm den delen av mitt förra inlägg!!

Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!