• BolinderBrud

Majbrudar i Göteborgstrakten!

Hej på er!

Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?

• Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!
  • söta_bruden

Hej på er.
    Nu har jag uppdaterat vår hemsida, Under "BT-vänner" kan ni gå in och kika och kommentera min klänning och de smycken jag köpte i Köpenhamn nu i helgen. (pilgrim, så de är egentligen inget särkilt men jag tror att de blir bra)

mansomari.weddingannouncer.com/
    PW: bröllopstorget

Så småningom kommer även bilder på inbjudningskorten med mera..

• Kärleksfeber

Hej tjejer! Här händer det grejer. Jag har inte kunnat somna förens vi 04 nu tre nätter i rad. Tänker ju på det här bröllopet dag som natt!! Efter jul så ska jag och min mamma sätta oss ner och göra inbjudningskorten. Jag har köpt en jättefin tapet som jag ska ha och en massa andra fina grejer till :)

Vad gäller boendet på bröllopsnatten så vet vi inte än. Vi funderar på om vi ska boka in oss på Styrsö Skärets pensionat men det kostar 1500kr tror jag. Mitt föräldrarhem ligger inte så långt ifrån. Fast det kanske är trevligt att sova borta just denna natten ;)!!!

• zemma

supermysigt du gjort på sidan -söta_bruden. Och klänningen är riktigt vacker!

Vi har inte kommit så mycket längre i vår planering. Har iofs beställt och fått stämpel till vår inbjudan (ska embossa sen), men den blev större än vad vi tänkte oss så kanske beställer vi en mindre också. Det var dock vårt eget fel, bilden skickade vi i omgjort format och glömde förklara att vi ville ha den mindre, tog för givet att det skulle vara "rätt" storlek... Vi har dock inte testat att stämpla än, så vi får väl se om den fungerar

Bröllopsnatten ska vi vara på herrgården där vi har festen, det blir inget lyxigt rum, men tror ärligt talat inte att jag kommer märka det

• BolinderBrud

Varning för långt ego-inlägg;)

söta_bruden: jättefina smycken och KLÄNNING naturligtvis! Underbar!

Kärleksfeber: jag önskar att jag hade en engagerad mamma. när jag hade köpt brudklänningen (som ingen annan än butiksbiträdet har sett mig i), så bad hon mig inte ens att prova den så hon fick se:( i övrigt är hon väldigt ointresserad av bröllopet och frågar ingenting. jag har hintat flera gånger att det skulle vara roligt att prova klänningen så hon får se den när jag var på besök i helgen, men hon tog aldrig upp det, och jag ville inte behöva påminna henne. min förhoppning var att hon skulle ha sett fram emot det, men hon glömde alltså bort det (alt prioriterade bort det)... kontentan av detta är att jag tar med mig klänningen upp till svärmor i norrland över jul och provar den med henne istället. min egen mamma är ju såklart speciell, så det känns faktiskt himla trist:( men tur iaf att man har en underbar svärmor som är intresserad. och mamma får ju se den i maj om inte annat;)

vad gäller det ekonomiska så var mamma och pappa dock väldigt snabba (vilket är otroooligt uppskattat). vi kommer att få 20.000 och det tycker jag är väldigt generöst!

zemma: hoppas att det ordnar sig med stämplarna!

• söta_bruden

hej på er alla!

Hoppas att ni haft en härlig julhelg och att ni hittar tillbaka till tråden igen.

Någon av er som känner till en cateringfirma som heter "Hemlagat" och kan säga bu eller bär om dessa???

• söta_bruden

hoppsan... inte bär. Bä ska det va!

• anjo_73

Den här tråden har jag inte sett innan! Har visserligen varit inne här och läst, men jag har tyckt att det varit så lång tid kvar till maj. Men nu har jag börjat inse att det är snart!

Dags att börja ta tag i alla detaljer med andra ord. Tur att jag haft semester denna veckan, har fått en hel del gjort så nu behöver jag inte vara lika stressad iaf.

Bor i Göteborg och ska gifta mig 070505 :)

• Fröken Malm

Hej alla!

Hur långt har ni alla kommit i planeringen?

Vi har:
    -Kyrka
    -Lokal
    -Florist (brorsans sambo)
    -Frisör
    -Köpt klänning
    -Hyrt frackcoat
    -Bokat bröllopsresa
    -Bokat cateringfirma
    -Svärfar har fixat hemlig transport från kyrkan till festlokalen
    -Inbjudingar går ut om drygt tre veckor

Kvar att fixa:
    -Rum till bröllopsnatten
    -Underkläder
    -Skor
    -Slöja

Har nog nämnt det tidigare i tråden, men för nykomna så gifter vi oss i Tuve Kyrka 19/5 och har festen på Stora Holms Säteri

• söta_bruden

Hej

Så här långt har vi kommit

BOKAT/KÖPT:

-kyrka (Björlanda kyrka)
    -festlokal (Björlanda församlingshem)
    -min frisör
    -smink till mig
    -smink till tärnan
    -min klänning
    -skor och smycken till mig
    -klänning och skor till tärnan
    -klänning till brudnäbben
    -rött vin och öl
    -dukar och ljusstakar till borden
    -fotograf
    -allt material till inbjudningar

KVAR ATT FIXA:
    -kläder till Brudgum o Bestman
    -skor till näbb
    -mina underkläder
    -catering
    -bröllopstårta
    -skicka ut inbjudningar
    -boka bröllopsnatt
    -övriga drycker (alkoholfria alternativ, champagne och vitt vin)

Bröllopsresa bokar vi när vi vet hur långt vi kommer för pengarna...som vi önskar oss i bröllopspresent

Ha en trevlig helg allihopa. Själv sitter jag med min hemtenta och pinas...

• söta_bruden

hoppsan, glömde att florist är insatt också. Min f.d chef. Men alla mina arbetskamrater på min nuvarande arbetsplats i Borås kommer också med massa förslag och idéer, så man kan säga att jag har sju florister plus mig själv som går och funderar på vad jag skall ha egentligen....

Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!