Majbrudar i Göteborgstrakten!
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Aha, herrgård låter ju snyggt! Ja vårat öbröllop blir nog himla fint med. Hoppas bara på fint väder så det inte blåser upp till storm när man ska ner i båtar och annat ;)
Nä, hoppas vädret håller sig lugnt för er.
"vår" herrgård är inte så stor och inte så pampig som det låter Det blir den lösningen mest för att vi inte orkar med att boka alla smådetaljer till festen. Lättja alltså
zemma: jag fyller också år 19 maj:)
Kärleksfeber var det ju som fyller år 19 maj...
Har du bestämt dig för klänningen då?
Skall vi göra en lista?
070505 - 070505 - ??
zemma - 070519 - Fässbergs kyrka, Mölndal
BolinderBrud - 070526 - Släps kyrka, Särö
Kärleksfeber - 070529 - ??,Styrsö
070505 - 070505 - ??
zemma - 070519 - Fässbergs kyrka, Mölndal
BolinderBrud - 070526 - Släps kyrka, Särö
Kärleksfeber: 070526 Styrsö kyrka
Jag ska beställa klänning från USA, tror att det blir jättebra. Har du hittat någon, Kärleksfeber?
Vad har ni andra två hittat för klänningar?
Jag pysslar också lite med inbjudningskorten, har bestämt hur de ska se ut och ska köpa papper den närmsta veckan (så länge de har 10% på map)...
Vad har ni för färgtema (om ni har ngt)?
Jag ska sy upp min klänning, en Garamajklänning. Den är underbart vacker och skiiitsnygg. Jag vill känna mig snygg och inte speciellt prinsessig om ni förstår. Ska inte ha slöja utan sätta upp håret i något snyggt och ha gulddojjor på fötterna.
Vi ska ha färgtema "Vitt och olika rosa" och buketten ska vara i olika rosa och vita pioner.
Har dom 10% på map nu? Vart ligger dom??
Hur många gäster ska ni ha?
Min klänning är en off-shoulder, A-linje (stevies gowns), väldigt enkel men jättefin:) Fick den helt ny för otroliga 1500:-! Vårt färgtema blir champagne och gammelrosa, mest beroende på att inbjudningarna blev i den färgen! Men jag älskar rosa brudbuketter, så det känns ändå jättebra.
Vi kommer att bjuda drygt 60 stycken. Vi hade lätt kunnat bjuda 90 om vi ville, men budgeten sätter liksom gränser...
Vad för budget har ni ungefär? Vårt bröllop kommer att landa på ca 60 000 (utan bröllopsresan). Helt galet vad det drar iväg!!