Majbrudar i Göteborgstrakten!
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Ah, klänningen ja... ska se om jag kan lägga upp en bild på familjelivsidan...
Min klänning är här:
www.nixa.se/pictures/bride_notrain/7500.jpg
supersnygg söta_bruden. Avundas alla som passa i de lite "smalare" modellerna.
Hur har ni tänkt ha håret? Jag har bestämt mig för att ha min mors virkade krona. Men, sedan kan det bli slöja också, men måste prova först.
Kanonsnygga båda två!! Jag har redan börjat få "second thoughts" ang min, jag är väldigt sugen på en axelbandslös, typ en sådan här:
www.nixa.se/pictures/bride_train/7104.jpg
Men jag har bestämt mig för att köra på den jag har. Min erfarenhet säger mig att det ändå inte finns några garantier för att jag inte ändrar mig ytterligare en gång sedan:D Således lika bra att köra på Plan A!
Jag tänkte nog ha lite "halvuppsatt" hår kompletterat med mycket!! löshår. Får se vad frisören har att säga. Tycker att till min klänning ska man ha något lite "tuffare" frisyr och inte så klassisk bruduppsättning.
Jag provade min klänning med en kort slöja till och det var superfint, men jag har inte bestämt mig ännu om jag ska ha slöja. Funderar på att göra en egen tiara med muranoglas-pärlor. Eftersom jag ska ha några såna pärlor i buketten och sen har jag gjort en krona i silvertråd och såna pärlor som vi ska ha på tårtan istället för ett brudpar... Så blir det ett tema av det hela....
Vad tror ni?
Bolinderbrud: Den klänningen är verkligen supersnygg! Men håller med om att man nog ska hålla sig till plan A. Jag är också en vel-potta!
zemma, vad roligt att ha din mors krona! Själv kommer det tyvärr inte ens på fråga att ha något som min mamma hade då hon gifte sig, eftersom hon gifte sig med min far i en svart sammetsklänning i rådhuset;)
Jag har nog tänkt att ha både slöja och tiara, men slöjan har jag nog bara i kyrkan.
Frisyr: Jag skall ha halva håret uppsatt och resten lockat.
söta_bruden: har du bestämt hur din bukett skall se ut? Har ni andra det?
Jag känner verkligen starkt för en bukett med massor av rosa rosor i olika nyanser, men jag har även ett lite ovanligare alternativ som jag funderar på, med hortensia och prästkragar...