• BolinderBrud

Majbrudar i Göteborgstrakten!

Hej på er!

Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?

• Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!
  • Kärleksfeber

Tack för hjälpen där! Ja Camelion är fin fast jag vill ju inte ha den färgen utan mer creamvit. Ja, vi får se vart det slutar!

• zemma

Camelion var superfin. Skulle nog vara riktigt snygg i någon vit nyans också!

• BolinderBrud

Hej brudar! Har ni hunnit med någon planering i helgen? Själv har jag tagit det väldigt lugnt, men jag har gjort om hela vår hemsida - phew! Det tog lite tid... Men nu är den snyggare och mer informativ. Vi har också registrerat ett eget domännamn www.majbröllop.se Vi tänkte lägga upp sidan där ikväll.

Ha en mysig första advent!

• Kärleksfeber

Vilken härlig helg! Har fått gjort allt det som jag villa få gjort. Har träffat vänner, familjen, haft mys bara jag och våran lille son.. också har vi faktiskt planerat bröllopet ihop jag och min snygging. Jag blev skitsur på honom först och berättade vad jag tycker om att han inte hjälper till att greja med bröllopet. När vi satte oss ner och jag började fråga honom om hur han vill ha allting så började han förstå hur mycket det faktiskt är att fixa med!!! Så nu hoppas jag att vi fixar detta hand i hand.

Idag ska jag iväg till Engelska tapetmagasinet och välja ut en tapet som vi ska ha till inbjudningarna och festprogrammen.

Jag fattar fortfarande inte hur man fixar ett typsnitt. Jag förstår ju hur jag laddar ner det.. men hur sjutton får jag det till Word?? Jag måste ju kunna skriva med det annars kan det ju kvitta. Känner mig helt förtappad men jag förstår verkligen inte hur man gör.

Ha en bra dag allihopa!

• BolinderBrud

Kärleksfeber: Vad härlig din helg verkar ha varit! Man behöver verkligen helgerna till att samla kraft till veckorna. Jag känner förresten mer än väl igen det där med en blivande som endast är måttligt intresserad. Jag brukar fråga lite skämtsamt "26/5 15-16.30 - skulle du kunna klämma in mig då?". Det är ju vår bröllopsdag och tid i kyrkan, och då har han iaf lovat att vara där

Har du programmet winrar? Kolla upp det så skall jag hjälpa dig med typsnittet sedan!

Hittade en underbar ring idag när jag (halv-seriöst) kikade lite...
    http://www.schalins.se/show_item.asp?itemID=78#

Fast med fem stenar ist för tre...

• BolinderBrud

Hmmm... "Ha en mysig första advent" kan ni ju spara tills helgen som kommer;) Det står FEL i min kalender...

• Kärleksfeber

Bolinderbrud: Vilken fiiin ring!! Jag har redan köpt min ring, en jättesöt liten smal guldring med 5 små stenar i. Min förlovningsring är en ganska bred "kantig" guldring och dom två ihop blir nog himla fint :) Är jättenöjd. Hur ser din förlovningsring ut?

Nej du, hur fixar man det där programmet?? Hjälp mig snälla du ;) Jag skulle så gärna börja vilja fixa med inbjudan redan ikväll men måste ju såklart ha ett fin typsnitt. Fasen att det ska vara så svårt :(

Idag var jag på Engelska Teapetmagasinet och hittade en jättefin tapet som jag ska använda till inbjudningskorten. Det var en ljusbeige tapet med guldtryck i.. lite blommor och blad.. jätteromantisk och lite gammaldags.

• BolinderBrud

Kärleksfeber: Ååh, det låter spännande med tapeten! Du måste visa bilder sedan!

Min förlovningsring är i rött guld, fyra mm bred och två mm hög. Varken rund eller kantig. Jag hade nog egentligen tänkt mig en vigselring liknande den du beskriver, men så föll jag nog för schalins-ringen ändå... Synd att den kostar 9.900... Får kolla om jag kan hitta den billigare på nätet!

Vad heter fonten du är ute efter och var finns den? Jag kanske kan ladda hem den och skicka den till dig?

• zemma

Kärleksfeber: vilket program pratar du om?

Fonterna kanske jag kan hjälpa dig med... Det vore lättare att "prata dig igenom" det. Du har inte MSN??

Svar på tråden Majbrudar i Göteborgstrakten!