Majbrudar i Göteborgstrakten!
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Hej på er!
Finns det några göteborgare, hallänningar eller andra som vill föja med mig i den härliga bröllopsplaneringen?
Jättefint kort och jättefin klänning!! Vad långt du har kommit. Hur har du kommit fram till detta kortet? Har du provat att göra dom själva eller har du gjort dom hos någon duktig "snubbe"? Jättefint!
Hej
här har ni en till Maj-brud i Göteborg.
Vi gifter oss den 12 Maj i Björlanda Kyrka.
Vi har fixat en del saker. Lokal, klänning, min vigselring, skor?, bokat frisör, bokat smink och bokat fotograf. Florist är insatt också = Min f.d chef, känns tryggt för hon vet vad jag vill ha. Sen är allt material till inbjudningarna inköpta samt en del annat småplock. Just nu letar vi catering.
På onsdag ska jag till ullared och handla mer småplock, tänkte kolla efter ljus och sånt. Tips på vad man mer ska kolla efter, någon?
Ha det gott alla!
kram
Hej söta_bruden!
Lägger in dig i listan:
070505 - 070505 - ??
zemma - 070519 - Fässbergs kyrka, Mölndal
BolinderBrud - 070526 - Släps kyrka, Särö
Kärleksfeber - 070526 - Styrsö kyrka, Styrsö
söta_bruden - 070512 - Björlanda kyrka, Björlanda(?)
Kärleksfeber: Tack för de vänliga orden! Jag har gjort kortet helt själv efter inspiration från hemsidor och butiker. Det är en embossad stämpel på framsidan. Ett tips är att gå till tex panduro och kika i deras pärm, där finns mängder med uppslag!
Bolinderbrud:
ååååhhhh vilka fina inbjudningskort!
Är det några av er som har barn? Vi har en liten kotte på ett år. Han ska självklart vara med på bröllopet och under festen. Han är inte alls svår att ha med på middagar men jag kanske borde fixa en "barnvakt" till honom (ska förövrigt ha ett barnfritt bröllop). Problemet är ju bara att alla som vi känner är gäster på bröllopet. Hur ska/ skulle ni gjort? Ska ni ha barn med?
BolinderBrud: Du borde ta betalt och tillverka inbjudningskort till andra. Superfina!!!
Kärleksfeber: Jag har en dotter på 13 månader. Hon ska vara med på bröllopet. Sedan får mormor (som hon avgudar) ansvaret under kvällen . Vi ska inte ha ett 100% barnfritt bröllop, men önskar ändå att de som kan komma utan barn gör det. Framför allt för deras egen skull. Det blir ju inte riktigt samma sak om man måste "vakta" barnen också. Men, på Stensjöhill finns ett rum med tv och dvd om ifall att.
Zemma: Då är ju våra små kottar lika gamla :)! Nej vi ska inte heller ha ett 100% barnfritt kalas. Har två vänner som kommer att amma sina små barn då och självklart får dom ta med sig sian barn.. men jag skulle gärna se att resten av barnaskaran stannar hemma. Ja, mormor och farmor får väl se till våran lille son, det är nog inga problem egentligen när jag tänker efter :)
Här är en till majbrud!
Gifter mig i Tuve Kyrka den 19/5.
Hej Fröken Malm och välkommen hit! Då lägger jag till även dig i listan:)
070505 - 070505 - ??
söta_bruden - 070512 - Björlanda kyrka, Björlanda
zemma - 070519 - Fässbergs kyrka, Mölndal
Fröken Malm - 070519 - Tuve kyrka, Tuve
BolinderBrud - 070526 - Släps kyrka, Särö
Kärleksfeber - 070526 - Styrsö kyrka, Styrsö
zemma : Tack för det:) Ja, hade man oändligt med tid så kanske en bisyssla som inbjudningskort-makare hade varit något;)
Vi har inga barn och har därför inte tänkt att bjuda några barn, men de föräldrar som har väldigt små barn, inte kan få någon barnvakt eller som måste resa långt får naturligtvis ta med sig sina barn ändå.
Någon som har letat upp ngn bild på sin klänning än? Vore så kul att se!!