• jaqeline

ang betalning för tärna

Hej

jag undrar bara hur ni tycker.

jag har betalat för min tärnas klänning och kommer att betala för hennes naglar. nu är det så att tärnan har gått ner en massa kilo och klänningen passar intye längre, vi fick lämna in den till en sömmerska. Det kommer att kosta 1000kr att göra om den. Hon anser att jag skall beta det. Det tycker inte jag eftersom att den passade när jag köpte den. Hon tycker oxå att jag skall betala för hennes makeup som kommer att kosta 600kr.,

Det tycker inte jag varför skall jag betala för hennes make
    up när hon kan sminka sig hemma?

är jag snål?

• Svar på tråden ang betalning för tärna
  • Marskatt

Undrar också hur det går för dig... Var det inte idag klänningen skulle vara klar (omsydd)?

• kackelmaja

Wow, jag fattar inte hur vissa bara kan "krava" att fa saker betalat?! Alltsa, jag skulle inte saga nagot for jag skulle tycka det kandes pinsamt.. Om det var sa att hon inte har rad att betala sommerskan sa hade hon val kunnat prata om det med dig (men da hade jag hellre fragat nan annan, tex syster, pojkvan el mamma..)

• September mys

jag är också nyfiken *hihi*

• Pillapillan

Har funderat till och från på om jag vill ha en tärna eller inte. Just nu lutar jag VÄLDIGT mycket åt att inte ha någon...

• AnnaElefant

Hej,
    Jag tycker inte att du skall betala någonting! Du har ju redan køpt klænningen, det ær inte ditt fel att hon har gått ner i vikt! Avskeda henne som tærna hon verkar mærklig!

• kentfantast

Ja men kom igen! Berätta hur det har gått nu då!! *trampar otåligt*

• Karis Annelie

NÄr jag var tärna på min brors bröllop betalade de enbart tyget till klänningen, som jag sen sydde själv. Jag köpte sen smink, löshår, naglar och allt sånt. La ner några tusen men vafan han gifter sig bara en gång! Hon kan väl se det som present till er eller nåt. bortskämd låter det som!

• Dallas

jaqeline
    Nää du är inte snål. Hon får väl betala själv, och sminka sig kan hon göra hemma.

• margott

jag och min tärna har bestämt att vi betalar halva hennes klänning var, eftersom att hon kan ha den senare åxå.

Svar på tråden ang betalning för tärna