• jaqeline

ang betalning för tärna

Hej

jag undrar bara hur ni tycker.

jag har betalat för min tärnas klänning och kommer att betala för hennes naglar. nu är det så att tärnan har gått ner en massa kilo och klänningen passar intye längre, vi fick lämna in den till en sömmerska. Det kommer att kosta 1000kr att göra om den. Hon anser att jag skall beta det. Det tycker inte jag eftersom att den passade när jag köpte den. Hon tycker oxå att jag skall betala för hennes makeup som kommer att kosta 600kr.,

Det tycker inte jag varför skall jag betala för hennes make
    up när hon kan sminka sig hemma?

är jag snål?

• Svar på tråden ang betalning för tärna
  • jaqeline

hon skall ha fransk nagelmanikyr. Jag får bara ont i magen. vi kommer att betala 1300kr för marsalken och om vi skall betala allt för tärnan som hon tycker så kommer det att bli mer än det dubbla. Min sambo blir vansinnig. vi satte en budget på max 2000kr (vardera) för våran tärna och marsalk. Hennes klänning kommer att vara färdig 3dagar innan bröllopet och vad gör jag om hon har gått ner mer i vikt.......

• Marskatt

Men hjälp! Jag har tyvärr ingen bra lösning som patent åt dig. Tycker bara att hår, make-up o naglar får man väl ändå fixa själv - i alla fall om det inte är så att BRUDEN har exakta krav på hur man ska se ut, för då får hon stå för det i så fall. Inte kunde väl du behöva räkna med hennes viktminskning heller! Antingen får det väl räcka med att ni "nålar in den" åt henne - för det kostar ju inget om man gör själv, eller så får hon stå för ändringen själv! Oj förlåt, nu växte visst hornen ut... Jag blir bara så arg när "mycket vill ha mer".

• Marskatt

Det är ju inte hon som är bruden... Eller hur?!

• jaqeline

nä, jag känner likadant. hon har valt bort att köpa smycken för det ville hon att vi skulle stå för oxå men det sa jag att det gör vi inte. blir bara ledsen för det blir ju så spänt mellan mig och sambon

• kentfantast

Är klänningen för stor när ni hämtar ut den får hon helt enkelt vara ful. Huvudsaken är att du är snygg... Jag har ingen som helst sympati för denna otacksamma egoist till "kompis".

• Marskatt

Har du någon annan i din närhet som kan hjälpa till att prata med henne o få henne att förstå hur allt ligger till? Att hon är TÄRNA o inte brud, o att ni tyvärr inte kan hjälpa till mer ekonomiskt än vad ni sagt från början? Din mamma? Har du någon syster? Jag bara spånar... O du! Du är INTE snål!

• Marskatt

kentfantast

Bra skrivet! Då får hon vara ful!

• ahahah

om man ska gå efter vett o etikett så ska faktiskst tärnan stå för allt själv.... jag tänker betala min tärnas klänning och håruppsättning....men ang din tärna så tycker ja hon verkar skamlig....hon kan gott betala själv....tycker hon verkar vara en apa....byt tärna om hon inte kan uppföra sig

• jaqeline
    jag får nog ta tjuren vid hornen i kväll. och hoppas på att hon inte blir arg eller sur.
Svar på tråden ang betalning för tärna