• jaqeline

ang betalning för tärna

Hej

jag undrar bara hur ni tycker.

jag har betalat för min tärnas klänning och kommer att betala för hennes naglar. nu är det så att tärnan har gått ner en massa kilo och klänningen passar intye längre, vi fick lämna in den till en sömmerska. Det kommer att kosta 1000kr att göra om den. Hon anser att jag skall beta det. Det tycker inte jag eftersom att den passade när jag köpte den. Hon tycker oxå att jag skall betala för hennes makeup som kommer att kosta 600kr.,

Det tycker inte jag varför skall jag betala för hennes make
    up när hon kan sminka sig hemma?

är jag snål?

• Svar på tråden ang betalning för tärna
  • okt2006

Men jisses vilken otacksam tärna!! Tycker inte alls du behöver betala hennes nya klänning och inte heller hennes smink. Vi betalade klänning och hårupsättning för vår tärna, och hon var mer än tacksam för det!

• Lilltrolle

Nej du är inte snål - du har ju redan betalat klänningen. Men för att ni skall få en trevlig dag tillsammans utan sura miner kanske du kan erbjuda dig att betala hälften av ändringen?
    Smink och hår får hon fixa själv, och vill hon har professionell hjälp får hon stå för det själv också

• jaqeline

nä, jag visste att hon bantade men jag bad henne att ta det lungt eftersom att klänningen passade henne. gillar inte när det blir så här... tycker att det är tråkigt. men samtidigt så tycker inte jag att vi skall betala allt för henne, det är ju sånt som vi inte har kommit överens om.

• Iriz

Jag kommer att betala min tärnas klänning, håruppsättning, make och smycken. Inte skor, underkläder och naglar.

Jag skulle dock aldrig betala för att ta in klänningen om hon gick ner i vikt, det skulle hon få göra själv.

• Fru The

ja just det.. blommor står brudparet för i tradition..

• Yster_Syster

Bestämmer bruden färgen/utseendet på klänningen tycker jag det är självklart att hon ska betala den. Bestämmer tärnan helt själv färg/pris/utseende får hon betala den.

Det här tjatet om att "det är en ära att vara tärna" tycker inte jag håller alls.

• discodivan

tycker du ska säga åt henne att du inte vill ha henne som tärna och klänningen behåller du

• kentfantast

Nej det är möjligt men jag skulle känna mig otroligt hedrad och utvald om nån frågade mig att vara tärna.

Att inte betala ändringen själv tycker jag är helt.... (ja, som sagt)

• jaqeline

få komma på ett bra sätt att säga det på. vill inte ha en tråkig stämning på bröllopet som är om 11 dagar.

• Marskatt

Men snälla nån! Bröllop om 11 dagar o ni ska sy om klänningen nu? Tycker synd om dig som ska behöva ta tag i såna saker så nära inpå faktiskt. Nog kan jag förstå att hon gärna ville gå ner i vikt o "vara fin" när hon ska vara tärna, men ändå... Du har ju skaffat en klänning åt henne, så duger inte den får hon väl fixa det själv! By the way - betala för hennes naglar? Vad ska hon då ha för speciella naglar?

Svar på tråden ang betalning för tärna