Jag hade inte så specifika önskemål vad gällde min tärna men sade att mörkgrön klänning nog skulle passa bra, det skulle klä henne fint, men det var bara en idé, inget tvång.
Min tärna lyckades sedan på eget bevåg hitta både tyg (mörkgrönt) och en egen sömmerska och lät sy upp en tärnklänning. Hon stod för hela kalaset.
Hon sminkade sig själv, använde ett halsband som hon redan hade och hade utsläppt hår. Vacker som en dag!
Dessutom betalade hon resan (Gbg-Sthlm x 2) och möhippan hade hon också stora kostnader för. Även hotellnatt efter bröllopet stod hon för själv. Till råga på allt kom hon med bröllopspresent!
Hon bodde hos oss några dagar före bröllopet. Varken hon eller min man och jag tjänar särskilt bra med pengar. Hon vägrade iallafall ta emot någon form av ersättning/betalning, tackade t.o.m. nej till frisöruppsättning.
Det är helt fantastiskt vad generös hon varit.
Förstår du hur din tärna framstår i jämförelse? Kräva betalt för ändringar och fransk manikyr??? När du redan varit generös och gett henne en klänning?
Hur farligt är det om hennes klänning sitter löst? Hur många tärnor har fransk manikyr?
Åh vilket totalt osammanhängande inlägg jag fått till, men jag blev ju -suck! lite upprörd över din snåla och fräcka tärna.