• jaqeline

ang betalning för tärna

Hej

jag undrar bara hur ni tycker.

jag har betalat för min tärnas klänning och kommer att betala för hennes naglar. nu är det så att tärnan har gått ner en massa kilo och klänningen passar intye längre, vi fick lämna in den till en sömmerska. Det kommer att kosta 1000kr att göra om den. Hon anser att jag skall beta det. Det tycker inte jag eftersom att den passade när jag köpte den. Hon tycker oxå att jag skall betala för hennes makeup som kommer att kosta 600kr.,

Det tycker inte jag varför skall jag betala för hennes make
    up när hon kan sminka sig hemma?

är jag snål?

• Svar på tråden ang betalning för tärna
  • kentfantast

Det blir hon förmodligen, men du ska veta att alla här tycker att du har all rätt att vara "snål" (om hon nu tycker att du är det, för hon verkar vara en....)

• discodivan

sk "vänner" som bara tar energi i från en och inte ger ngn tillbaka ska man göra sig av med illa kvickt

• jaqeline

får se om jag har en tärna kvar efter samtalet i kväll, annars så finns det en ledig plats, ngn här som kanske vill ställa upp

• Marskatt

Hon blir säkert arg OCH sur, men då får hon bli det. Vill hon sen inte ställa upp på dina villkor (alt att du inte vill ha henne kvar som tärna) så får du lösa det efter samtalet med henne. Försök tänka igenom vilka alternativ som finns med t ex annan tärna i förväg så du själv är förberedd om det skulle bli så - måla upp en bild av att det kan bli något positivt av det hela ändå. Och så hoppar du in här när du pratat med henne om du känner att du vill ha mera stöd!

• Marskatt

Var bor du?! Fast då behöver nog klänningen läggas ut istället...

• discodivan

tycker allvarligt att du ska säga till henne att "antigen tar du klänningen och gör det bästa av den och fixar dig som du vill, annars klarar jag mig utan tärna"

• jaqeline

marskatt, klänningen är strl 44-46.
    bor i göteborg

det löser sig nog, vill bara inte lösa sånt här 11 dgr innan bröllopet.

• TezzAmore

Jag tycker att som tärna kan man komma med önskemål, men det som din tärna kommer med är ju krav. Hon har ingen rätt att ställa sådana krav. Det är ni som gifter er, inte hon! Hoppas att det löser sig efter ert samtal ikväll...

• Lena+Mattias=sant

Sånt gär gör mig så orolig inför att fråga henne jag hade tänkt skulle vara min tärna. Det blir om ett par veckor jag frågar. Det är min sambos lillasyster.

• Marskatt

Nej jag förstår att du tycker det är drygt så nära inpå! Skulle verkligen inte vilja ha det så själv. Tills du har pratat med henne - ta det lugnt, sätt dig ner en stund (med en kopp te?) o fundera på sånt som ska bli roligt istället. Ta sen tjuren vid hornen o efter det vet du vad du behöver göra. Kanske någon i din närhet kan hjälpa dig med något annat inför bröllopet om du behöver pyssla en del med det här nu...

Jag drar stl 42 ungefär - men kan tänka mig att gå med klänningen innålad - då måste man ju sträcka på sig o hålla sig stilla! Skämt åsido, du har säkert någon som ställer upp i sin egen (snabbt inhandlade) klänning om det skulle vara så, det finns alltid en lösning på allt (som sambon ALLTID säger).

Svar på tråden ang betalning för tärna