• jaqeline

ang betalning för tärna

Hej

jag undrar bara hur ni tycker.

jag har betalat för min tärnas klänning och kommer att betala för hennes naglar. nu är det så att tärnan har gått ner en massa kilo och klänningen passar intye längre, vi fick lämna in den till en sömmerska. Det kommer att kosta 1000kr att göra om den. Hon anser att jag skall beta det. Det tycker inte jag eftersom att den passade när jag köpte den. Hon tycker oxå att jag skall betala för hennes makeup som kommer att kosta 600kr.,

Det tycker inte jag varför skall jag betala för hennes make
    up när hon kan sminka sig hemma?

är jag snål?

• Svar på tråden ang betalning för tärna
  • Zeta-2007

Fy din stackare... Det är så himla trist när man känner sig sviken av sina vänner. Jag tycker det låter som att hon ser det som en uppoffring att vara din tärna på sättet hon reagerar. Du måste prata med henne och förklara hur du känner, annars kommer det bara förstöra din bröllopsdag. Nu är det ju antagligen för nära inpå att hitta någon annan, men fråga ändå om hon hellre vill att du utser en annan tärna! Kanske någon annan av dina vänner passar i klänningen, och faktiskt ser det som en ära? ;)

• September mys

tycker att det hon ändå skulle ha köpt för att gå på ditt bröllop ska hon betala själv, om ni vill att hon ska se ut på ett visst sätt ska ni betala det ex klänningen.
    ofta blir det väl så "girig vill ha mer", men att ni ska betala för hennes smycket och div annat går helt bort.
    Vi ska betala tärnans klänning och bestmannens kostym, enkel svart/brun inget dyrt märke. vi resonerar så att vi har satt en summa "enligt budget" och vi dom kosta på sig ex en armani kostym så fine betala själv resterande summa... vill ju att det ska vara lika för de båda. då hoppas vi på att slippa komentarer om att vi är snåla mm ska en ha mer ska alla få det, visst.
    prova den vinkeln med henne så kanske hon fattar. typ vi kan ju inte ge dig kläder och make up för X kr när Kalle inte får det, vore inte rätt mot honom, se vad hon säger då.
    lycka till

• Cezi

Hej jaqeline!

Om du inte kan ta det via telefon skicka ett mail till henne med den här länken så kan hon ju läsa vad som gäller.

Och sen kanske det går att prata med henne..

jaqeline

• September mys

Cezi klockren länk, håller med!

skicka den eller skriv ut sidan och ge den till henne. om hon ställer till en scen byt tärna, för er skull

• Sister of the Night

(Hej Inga :))

Japp, det gör jag också!

Svar på tråden ang betalning för tärna