• Joyla

Hur mycket har ni tänkt er..

att erat bröllop skall kosta?
    Har ni någon max belopp m.m?

• Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..
  • mw1

Vi har inte dirket gjort så mycket men vi har skruvat oss ett antal gånger kring budgeten. Det är väldigt dyrt och gifta sig.. Vår buget ligger kring 80.000 kr exklusive bröllops resan. Vi hoppas verkligen att vi kommer klara detta.
    Man kan ju alltid hoppas på att klänningen från ebay passar och då har man ju sparat in en del pengar.

Jag vet att man inte ska tänka på pengar när man skall gifta sig..men för oss är det viktigt att klara bröllop utan att behöva ta lån. Men det löser sig nog..

Hade varit kul och veta om det är någon som har klarat sin buget??

Vi har hyrt Hantverksgården i Kyrkheddinge och undrar om någon annan har gjort detta? Vad kostade hela kalaset inklusive hyran som är på 2000:- ??Då tänker jag på mat, service, dricka, eller buffé... maila gärna och berätta. Ska gifta mej den 070707 så det är bra och ha lite prisuppgifter. Bröllopet är beräknat på ca 70-75 personer.

• elora

Jomen jag tyckte allt vi klarade vår budget med tanke på att vi inte HADE mer budget. Jag är av den åsikten att nog för att det är ens livs upplevelse men att spendera hur mycket som helst bara för den sakens skull kändes inte som prio nr 1. Vi fick vårt drömbröllop och alla hade superkul, vilket var vad vi hoppats på. Och jag känner inte att jag skulle behövt spendera 40-50 tusen ytterligare för att uppnå det lyckoruset :D

• kentfantast

brud-feb-08:

Priset på fotografer verkar variera väldigt mkt. Vår fotograf hade fått nån utmärkelse typ årets fotograf så han kostade lite mer. Tror vi betalade 5-6000 för 10 bilder i och kring hans studio. Han hade tagit 2000 extra i timmen om vi ville lämna den platsen. Eh, nej tack, sa vi då. Ska titta på bilderna 1 nov. Spännande!!

• Lilla Li

Vi har skrivit ihop en ungefärlig beräkning på vad allt kommer kosta, och då har vi tagit i lite i överkant för att gardera oss. Just nu har vi landat på knappt 53 000 kr. Vi har budgeterat för 60 000 kr, så att vi garderar oss ytterligare för oväntade kostnader m.m.

• elora

kentfantast:

Det får mig att jubla på sätt och vis när vi får 900 bilder till priset av...hm..tja kompispris helt enkelt ;) Vi stod för övernattning och väninnan stod för fotografering med systemdigitalkamera. Härliga bilder fast nu är jag ju inte så kräsen heller att det ska vara perfekt ljus etc utan bara det kan få mig att minnas vår bröllopsdag och det gör det ;)

Försökte dock få lite studiofoto men den fotografen var i Tyskland på fotomässa så det sk-t sig ;)
    Men så länge alla är nöjda hihi...:D

• kentfantast

elora:

Vi gjorde oxå så att vi tog en massa bilder med min svägerska efteråt. Kände bara att vi ville lägga pengar på att föreviga vår svindyra bröllopsdag på några riktigt bra kort.

• SaraV

Vi satt en budget på 30000. Men har inte lyckats spara något alls. Så jag vet inte hur det blir. Han är så lugn och säger att det ordnar sig. Men jag får snart PANIK!

• Lady o Lufsen

Alla "vana" bröllopsplanerare säger att man ska lägga på ca: 10.000:- på den summan man har räknat fram att kalaset ska sluta på...Huruvida den summan stämmer vet jag inte men jag kan tänka mig att det går på mer än vad man trodde ifrån början...

• discodivan

så billigt som mäjligt men ändå ha med allt vi vill ha, 30 000 kommer det gå på för 40 pers inkl allt utom bröllopsresa som vi önskar oss bidrag till, och ser hur långt vi kommer

• catte

vårat kommer nog att gå på 150.000:- det är exklusive ringar och smekmånad som tillsammans blir lika mycket till....
    .... man gifter sig bara en gång + att man har snälla svärföräldrar!!

• Katarina98

bröllop 80 000 kr + resa 50 000 kr.

• elora

Miamou: Jag kan nog hålla med, men den summan vette tusan. Allt beror väl på...

Men som det blev för oss la vi nog ut typ 4000 som kändes något onödiga i efterhand men som just då "slank" iväg i brådskan när man skulle handla till festen -dricka, ljus, ja lite sånt. Inte fasten trodde jag att det skulle bli så dyrt! ;)

Men absolut, lägg på minst 5 tusen så slipper ni tugga makaroner månaden efter för visst kostar det i efterhand med tack-kort, porto m m.
    Jag tänkte vara lite "smart" och posta allt ihop med julkort för det ska ju ändå skickas i dec. Då kommer korten ca 2 mån efter bröllopet.

kentfantast: minns inte om jag nämnde, men vi försökte få tag på fotograf i studio, men han var väl i Tyskland och söp (läs Fotomässa) haha...Annars var han billig, om det var 8-10 sid album för drygt 2500 kr!
    :D

• Ting

Hej,
    Vi skall gifta oss den 14/7 2007. Å vi har gjort så att vi sparar all min OB från lönen och så jobbar jag extra alla de pengarna går in på ett särskillt bröllops konto. Vår budget ligger kring 60.000kr för 64 gäster. Där är inte hela min utstyrsel + vigselringarna inkl.

Vår fotograf kostar 2000kr, vi får välja plats själva var vi vill bli fotograferade. I det priset ingår 1h fotografering (på valfri plats) + 40 bilder. 500kr extraper påbörjad timme.

Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..