Hur mycket har ni tänkt er..
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
Vår ambition var från början att inte rusa iväg... men efter några små set backs, så har vi släppt alla dämningar... Alla beslut fattas efter devisen: Vi gör ju bara detta en gång i livet... Väldigt användbar ursäkt för att få sätta sprätt på pengarna.
Fest+fotograf+band hamnar på ca 130.000 kr. (Spons fr. föräldrar. Ringar, kläder, blommor, resa m.m står vi för själva. Vi har inte sparat på krutet vad gäller ringar och resa, men det ska bli sååååå underbart och lyxigt!!! Vi längtar redan!!!
Så vad kommer allt att gå på totalt?
Jag håller med om att det är endast en gång och man därför kan betala lite mer, men samtidigt är det väldigt mycket för bara en dag... Jag kan tänka mig betala mer om resultatet blir bättre, men att jag får en lika bra dag för mindre är lika bra om inte bättre för mig...
Vi siktar på 40-45000 inklusive vigselring, exklusive resan. Då blir vi ca 35-40 pers.
brud-feb-08:
Det låter ungefär som vårat bröllop. Men allt hänger på vad man kan få för priser där man ska vara. är det i stan/på landet, känner man nån som kan göra nåt etc. Sånt kan vara av avgörande betydelse....
kentfantast: Antagligen kommer vi gifta oss i en familjegård väldigt nära en kyrka, så kostnad för lokal och transport försvinner. Men sen har vi nog tänkt oss ganska lyxig mat från en catering firma. Fotografering tycker jag är svårt. Vet inte om det är bäst att ha en fotograf med under dagen eller gå till en studio innan. Har inte heller alls någon uppfattning vad det kan kosta.
Vi gick till fotograf innan och hade gett 2 pers i uppgift at dok. allt i k:an och på festen sen. De är inga proffs, men vi hade visat lite bilder innan i vilken stil vi ville ha korten och de blev jättebra så jag gycker eg att det är lite slöseri med pengar om man tar en fotograf hela dan, men alla gör ju som de vill...
Det låter som en väldigt bra idé. Jag vill gärna ha något klassiskt bröllopsfoto, men även många bra från festen. Er variant verkar bra! Hur mycket kostar det med fotograf för vanliga klassiska bröllopskort?
Mitt bröllop kostade 165 000kr och budgeten låg runt 90 000kr från början. Men allt kostar mer än man tror och jag var inte villig att spara på krutet utan ville göra det här ordentligt en gång för alla nu när jag äntligen gifter mig.
Vi hade planerat mellan 50.000-60.000, men vi kommer landa på ca 65.000, tyvärr...
Vi kommer ha cirka 50 gäster och allt som allt kommer det gå på ungefär 120 000:-
Mer än vad vi hade trott i början, men som sagt; man gifter sig ju bara en gång...