Hur mycket har ni tänkt er..
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
Vårt kommer hamna mellan 28-30.000:-
Allt inräknat utom bröllopsresa, den har vi senarelagt :)
För oss blir det 50000 exkl. bröllopsresa för ca 50 personer.
Har dock tur eftersom våra föräldrar står för 70 % av den totala kostnaden
Vi kommer nog hamna runt 140.000 kr! Hjääälp!!
Då är vi "bara" ca 50 gäster men resa och fick pengar är inräknat.
Helt sjuuukt mycket pengar egentligen ....
Hallå. Vårt bröllop är nu till helgen. Sitter och summerar och får ihop det hela till 87k. Då är iofs resa och en ny videokamera inräknad. Man skulle dra bort det så blir totalen ca 70k. Lycka till!
90 000 ungefär, men då är våra ringar rätt dyra!
Vi hade tänkt oss runt 30 000 exkl resan. Men det lutar mer åt 40 000 kronor.
Vi vill ha Buffé med framdukad förätt inna. Bjuder på Champagne, vin och öl samt avec. Sen blir det bröllopstårta och snacks. Är ca 70 personer.
Vår festlokal kostar 1500 och är prel-bokad. Hoppas att vi får den!!!
Sen plockar det ju på med utgifterna, jga är själv florist så allt som har med blommorna att göra fixar jag själv och får på så sätt billigt. Däremot kommer en kollega att göra brudbuketten eftersom det betyder otur att göra den själv. (Undrar om det är vi florsiter som spridit ut den myten för att tjäna mer???? )
Klännong har jag inte börjat räkna på riktigt ännu, men jag vill inte ha något så himla avancerat... Till min m2b hyr vi.
Vi blir ca 40 gäster och landar runt 65.000 kr utan resa. Festen kommer hållas på Bosjökloster i Höör här i Skåne.
vi planerar att lägga 25 000 på själva bröllopet. men då står mina föräldrar för maten och alkoholen så jag och min sambo kommer väl lägga ca 15 000. vi planerar att lägga ca 40 000 på resan med allt inräknat och önskar oss bidrag till den.
vi kommer ha ca 60-70 gäster och brölloper hålls lite utanför göteborg.
vi har 60-70 000 i budget. det blir ca 70 gäster. Bröllopsresan kommer vi nog önska oss i present. vet inte vart vi ska åka ännu.
För vår del hamnar det någonstans 70 000-80 000 kr inklusive allt (förutom fickpengar till bröllopsresan). Det är räknat på ca 45 vuxna och några få barn.