• Joyla

Hur mycket har ni tänkt er..

att erat bröllop skall kosta?
    Har ni någon max belopp m.m?

• Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..
  • TomKat

Vi har räknat på 150 000 (utan resa) men hoppas så klart att det inte ska bli så dyrt men bättre att räkna högt och bli glad när det blir en slant över istället för tvärtom. :)
    Vi blir ca 120 personer.

Vi funderar på att strunta i resan då vi även snart ska köpa villa som vi behöver totalrenovera. Lägger hellre pengarna och tiden på det.

Önskar oss även pengar till renoveringen av villan istället för presenter (då vi "redan har allt"), vilket kommer att underlätta för oss en hel del.

Är det någon som vet hur mycket som brukar vara skäligt att ge bort i present på bröllop i kronor?

• talvi

25000 för ca 50 personer. Bröllopsresa önskar vi oss och ringarna är inte medräknade eftersom vi bara kommer behålla våra förlovningsringar.

• NuÄrDetDags

Jag gissar på att det kommer att gå åt c:a 80 000 kr för 50 personer. Detta är allt (vigsel, fest och tillbehör som klänning, ringar,...) förutom bröllopsresan.

Ärligt talat funderar jag på att "skära ner" lite här och där. Bröllopstårtan t.ex. kan jag gott klara mig utan, buketten ryker om jag kommer på vad jag ska göra med händerna,...

• _Ella_

Mellan 100 000-120 000 kr har vi planerat att lägga, resan ej inräknad. Vi blir ca 100 personer.

• ViSt

Vi har beräknat att det kommer att gå åt ca 60 000kr.
    Jag tror att den summan kommer stämma ganska bra. Vi är 40-50gäster
    Fast vissa saker har blivit mycket billigare än vad vi tänkt så man vet aldrig.

• Lena+Mattias=sant

TomKat: Ska ni reovera själva eller hyra in folk? Om ni ska göra det kan ni ju önska er saker som i behöver i samband med renoveringen. Tex verktyg eller presentkort på något byggvaruhus ni gillar. De kan tycka det är roligare att ge bort än bara pengar men ni behöver det ändå.

• TomKat

Lena+Mattias=sant:

Då både min far och min m2b's far är byggare så kommer vi att göra allt "själva". Vi har även många vänner som har olika specialiteter runt bygg och renovering. Min m2b är händig liksom jag. Barar för 1,5 år sedan så totalrenoverade jag vår nuvarande lägenhet själv (Nåja, pappa hjälpte väl också till då..:) )Alla verktyg och all kunskap finns redan. Vi kommer att gifta oss i juli nästa sommar och huset kommer att köpas redan nu, som det ser ut, så vi kommer att behöva sakerna från byggfirman redan innan bröllopet. Vi tänkte ta ett lån nu och sedan betala av en del av det med de pengar vi får i present (om vi nu får några - självklart ska man inte räkna med det)

tack dock för tipset! Kan ju vara en idé att önska sig något till trädgården i bröllopspresent för den kommer vi inte börja fixa förrän till sommaren. Kanske presnetkort på något växthus. :)

Ååh, va roligt det är att planera, mysa och längta!

• _Soya_

Vi har lite löst planerat att det ska gå på 40 000kr. Då är det bara kläder, fest, blommor och allt som hör till. Men sånt kan nog ändras allt eftersom vi gör en "riktig" budget.

• Tossi

Vi räknar på 60 000 och då är allt inräknat även resan, dock inte fick pengarna.
    Vi kommer ha en mottagning för ca 100 och middag för 40 personer.

Vi har räknat högt på det mesta, men vi får en hel del gratis genom kontakter, sen är det inte i Stockholm.

• Cicki82

Vårat bröllop landar ganska nära Sara-81's. :) Vi har räknat att det kommer kosta ungefär 30.000 och vi blir lite över 90 gäster. Bekanta ska hjälpa med maten, billig lokal... :)

Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..