Hur mycket har ni tänkt er..
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
Jag har en budget på 150 000 för 130 personer men då har vi lokal där vi kan ta med oss dryck själva.
Jag har sagt till min M2B, att bröllopet max kommer att kosta 70'000. Jag planerar, och han betalar..
Men som läget är nu, så lär det nog bli runt 90'000...
Mina ringar som jag hade tänkt ha, var från början släta guldringar, men tack vare(?) BT, har jag kommit på att jag vill ha en ring med diamanter...
Så där drar det iväg snabbt.
Bröllopsresa är inte inkluderat i priset för bröllopet.
Oj, oj, det här med pengar är inte lätt...
Vi har väl ingen direkt budget att hålla oss till. Vi spar så gott det går och så gör vi av med dom pengarna
Vi har runt 130 pers. på inbjudningslistan nu och så här ser utgifterna ut , det vi vet hittills:
*Mat: 9750:- (75:-/pers.)
*Frisör: 3000:-
*Underkläder: 1100:- (redan betalt )
*Solist i kyrkan: 1500:-
*Festlokal: 3000:-
*Band på festen: 3000:-
Nu har vi inte snålat på något, utan vi tar det vi vill ha, men än så länge ser det väldigt positivt ut
Nu gifter jag mig inte förrän 2008 men är i full gång redan med beräkningar o annat och vi kommer landa runt 60.000 kr för allt(resan ej inräknad)
Alltså kläder, ring, blommor, inbjudningar, tackkort, mat, dryck, band som spelar, transport till o från kyrkan, fotografering, solist i kyrkan mm. Troligen kommer vi ha festen på Bösjökloster.
...glömde säga att vi kommer bli runt 40 personer.
Dalabrud -07 - får man fråga vad ni har för meny? Lagar ni all mat själva?
Misselina - nej, vi lagar ingen mat själva, allt är beställt. Helt ok pris tycker jag
Det kommer att vara en typ av buffé, men en sittande så man inte behöver gå omkring.
Vi har sagt 70000 men jag tror att det kommer att gå på runt 80000. jag får frisör till mig och mina två brudtärnor grattis samt sminkningen.blommor görs av min brudtärnas svägerska och fotograf har hon också fixat för en billig slant. Tårta kommer jag nog få i bröllopsgåva av min extra mamma och pappa och maten räknar jag på 20000. Ska har två rätters och tårta.
Vår budget är 20000, lite skillnad från övriga:) Vi kommer laga all mat själva, köpa alkohol i tyskland, billig festlokal. det kommer bli ganska enkelt hur som helst.
Ojoj...om man hade haft miljoner så skulle det inte räcka
Vi räknar med att vårt bröllop kommer att kosta runt 50 000. Vi blir ca. 30 personer. Lokalen hyr vi, maten fixar vi själva, handlar sprit och andra små grejer i Tyskland, bröllopstårtan tar vi från bagare. Största "utgiftsposten" blir min vigselring som kostar 8 000:-
Och så killens ring räknar vi att det kommer att kosta typ 3500:-