• Joyla

Hur mycket har ni tänkt er..

att erat bröllop skall kosta?
    Har ni någon max belopp m.m?

• Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..
  • lingonben

Då vi inte har alcohol, som annars är den stora penningboven, och "vi" gör maten själva (vänliga familjerna) och resan inte är inräknad i budgeten så kommer vi att landa på max 15 000:-
    Vi bli drygt 60 pers.

• Kerin

Måste bara tillägga att det där med att alkohol är en "stor penningbov" inte behöver vara sant. Vi köper alkoholen i Tyskland och räknar med att lägga 4500 kr på det (av som sagt 80 000 kr totalt), så det är inte ens på Top 5-listan

Ska säga att vi är ca 60 personer.

• lingonben

Hi hi, nä det är sant, om man får tag på billig alcohol. Men annars skulle 4500:- vara en stor del av våra futtiga 15 000:- :)

• Kerin

Jo, det är klart, det beror ju på hur resten ser ut, men vi betalar över 30 000 för lokal plus mat, så inte ens jämfört med det så är alkoholen någon stor del.

• 26maj2007

vårt brollop går på 50000:- sen tillkommer ringarna och resa. vi blir 50 pers.

• Malmön2006

Vi hamnar på 60000 precis tror jag. Vi hade hoppats på 40000-50000, men det sket sig.

• Afrodite 4/8-07

Tja, vi har försökt att hålla igen. Vi vill ha litet men fint, kyrklig, med mottagning och middag och riktig fotograf så vi håller ett litet bröllop för bara närmsta familjen. Ca 30 K räknar vi med.

• Hanna76

Tror vi hamnar på mellan 20-30,000 kr, inklusive allt utom resan. Men den är inte planerad, så vet varken vart den går eller vad priset kommer vara.

Blir 20-30 gäster, har troligtvis middagen i en festlokal i Huddinge.

• farry4u

Vi har räknat ut att vårat kommer gå på ca 60 000kr, men det blir säkert lite mer och det blir ca 40 gäster och vi har då inte räknat med bröllopsresan :)

• snyggobert

Alltså, ett hett tips till er alla är att räkna med att det faktiskt kostar mer än vad man räknar med...

Vi hade en budget på 50.000 som vi sedan uppgraderade till 70.000 eftersom vi fick oväntade pengar. Notan slutade någonstans på 85.000... Men det handlar mycket om att det tillkom några gäster i sista minuten, min underkjol gick sönder och jag var tvungen att köpa en ny, och visserligen hade vi inte planerat in det i budgeten, men de sista veckorna hade vi ganska mycket att göra och då blev det en hel del hämtmat...

Så nu drog vårt bröllop iväg lite väl mycket mot slutet, men tänk i alla fall på att det kan kosta en del förutom exakt det man tänkt sig!

Jag själv tänkte att när jag skulle göra placeringskorten "så skulle det ju vara fint att göra såhär" och det kostade ju bara några hundra till...
    Det blev massor av småsaker extra som till slut blev flera tusen extra. (När vi var hos guldsmeden så såg stenen jag skulle ha fånigt liten ut på min ring så jag tog en större, det var egentligen den största posten i våra extra utlägg...)

Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..