• Joyla

Hur mycket har ni tänkt er..

att erat bröllop skall kosta?
    Har ni någon max belopp m.m?

• Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..
  • Sommarbröllop 07

Vår budget ligger på ungefär 125 000 utan resa. Av den kommer dock mina föräldrar stå för drygt hälfen som är mat och dryck. Vi kommer att vara ungeför 60 personer.

/Anna

• MissTess

70,000 :- tror vi...
    Men då gör vi maten själv. Vi blir ca 80 st.

• bumling

Vårt bröllop gick på cirka 25000 kronor. Då hade vi 80 gäster och fixade allt från mat till dekor själva. Det blev helt underbart och jag tycker inte det är vettigt att lägga 30 000-40 000 på en middag när man kan ordna själv för 10 000. Men det är mycket jobb......

• carina6 nu gift

vårat kommer att hamna på ca 60,000 utan resan för den har vi önskat oss i gåva
    vi kommer att vara ca 60-70 stycken och jag har "snålat" på det som gått.
    Puuuuhhh mycket pengar men jag vet att det kommer vara värt varenda krona

H.Carina

• GretaG

vår budget är cirka 70 000 exkl resa...40 pers.

• Eriksberg

Vi har en budget på 100 000 kr och vi kommer bli mellan 90- 100 pers tror jag. Känns väldigt mycket men jag hoppas att vi har räknat lite högt. Hur mycket räknar ni andra med att lägga per kuvert? Då menar jag inkl mat, porslin, servering (ej dryck)?

• Kerin

Vi lägger 430 kr per kuvert, då är det servering av brudskål med tilltugg, medelhavsbuffé med framdukad förrätt, servering av vin, servering av kaffe och tårta plus att de serverar den alkohol som vi köpt.

• Snart_FruL

Vi är lite osäkra, antingen så gifter vi oss 2008 och har då en budget på 78000 kr, vi kommer bli strax under 40 pers. Eller så väntar vi som vi från början hade tänkt till 10 januari 2009, vi tycker det är så kul att vår 5 års dag är en lördag. Väntar vi till 2009 kommer vi ha 114000 kr, på bröllopskontot.

Samtidigt är jag ganska otålig...

• Kakan2007

Hade från början tänkt 120 000, men nu är det snarare 150-160 för 60 personer.

• mugglesfan

Vi fick vårt drömbröllop för ca 77 000. Vi var 33 st totalt, middag på en herrgård, generöst med vin till middagen inkl fri bar efteråt (ej drinkar, bara vin/öl/alko-fritt). Äldre Rolls som transport, gudomlig (dyr!) håruppsättning och drömklänning (köpt på rea dock). Middagen inkl fri bar gick på 43 000 men det var det värt!

Svar på tråden Hur mycket har ni tänkt er..