Hur mycket har ni tänkt er..
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
att erat bröllop skall kosta?
Har ni någon max belopp m.m?
Vi räknade med att vårat skulle landa på kring 12000:- men när fotografen tagit så många fina kort och... och ... och... ja lite av varje så hamnade i på drygt 20 000.- för hela kalaset, och vi snålade inte på något och alla tyckte de varit på de bästa och finaste bröllopet någonsin. så det behöver inte sitta i pengarna. Vi gjorde så mycket själva, pyssel och hade skoj och allt blev persoligt och Vi helt enkelt.
Vårt kommer att landa runt 30000. Då blir det precis som vi vill ha. 60 gäster, buffe, dryck (fri), liveband....
Vi kommer att landa på drygt 100 000:- inkl bröllopsresa. Vi har 82 pers bjudna och har inte direkt behövt tänkt oss för när vi har handlat utan vi har fått allt som vi har velat.
Vi har inte räknat klart, dock väljer vi att gifta oss i iskyrkan jukkasjärvi så den delen kommer med fotograf,kyrka middag åt ca 30 gäster och övernattning 2 nätter för oss,hamna runt 35000 sen ska vi ha lysningsmootagning hemma helgen innan där vi blir runt 60 pers tror vi.. lättare förtäring och dricka tror det kommer kosta ca 10 000,sprit från tyskland och typ enklare buffe som vi gör själva och jag bakar tårtan! det blir hälften av vad ett bröllop hemma med alla gäster skulle kostat.
Vi kommer att lägga drygt 100.000kr, exklusive resa. Vi blir mellan 60 och 70 personer.
Som det ser ut just nu hamnar vi på runt 65.000. Lite för mycket tycker jag, men smakar det så kostar det
Vi bjuder ca 80 gäster (men då är barnen inräknade, och de flesta tar inte med barn, så blir kanske 60).
Vi räknade på att lägga 80 000 kr, men landade på att ha lagt ut 140 000 kr... (säg inget till mamma).. Då hade vi 96 gäster och festen på ett wärdshus. Ingenresa inkluderad.
Vet inte riktigt hur det gick till faktiskt. Allt var bara så förbannat dyrt, även om vi tyckte att vi var rätt prismedvetna när vi valde och valde bort...
Kentfantast: Precis så är det för oss också. Vi hade 80 000:- och det har vi redan passerat och jag vet inte riktigt vad vi är uppe i men allt är dyrt och det är inget kul att snåla när man äntligen gifter sig.
vi budgeterade för 60 000 exkl resa. Slutsumman blir nog uppåt 65-70 tusen... inte heller jag vet riktigt var det började springa ifrån oss.. men men... det blir nog en brakfest och då var det värt pengarna.
nån undrade hur vi har råd? ett tips är att ta med i beräkningen att här på BT hänger alla typer av människor. Vissa med minibudget och låga inkomster, andra med höga inkomster och möjligheter till utsvävning.
Just vårt fall är sådant att vi båda har goda inkomster och vi har dessutom sparat ett tag till bröllopet (utan att behöva göra avkall på något i vardagen). Har dessutom tackat nej till pengar från våra föräldrar, eftersom vi klarar det själva. De kan få stödja oss nån annan gång när vi behöver det mer än nu.
Jag är precis i början av planeringsstadiet och jag tycker det är jättesvårt att räkna med vad det kan komma att kosta. Vi kommer antagligen ha uppemot 100 gäster och vi vill ha det ganska fint, men inte allt för lyxigt. Vad tror ni är en rimlig budget. Vi har redan betalat våra ringar och de gick på 13 000.