• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • Maja-bruden

Nu rullar det på! Otur att båda barnen är sjuka, dels kommer snart 5-årige sonen troligtvis att hosta så han nästan kräks medans han står och håller buketten i kyrkan, dels så har 9-åriga dottern, som ska spela cello i kyrkan jätteont i halsen och verkar vara på väg att bli sjuuuk...Annars är det helt okej! Jag brände mig bara fem gånger nu ikväll när jag stekte de sju kilona fläskfile som ska gona till sig i två olika marinader tills i övermorgon och sedan serveras kall och underbart god! Älsklingen har gjort fyra liter tzatziki som blev aningens för salt och nog får spädas lite, och nu har vi just kokat sönder potatisen som min storasyster ska göra potatissallad av imorgon. Allt går ungefär som planerat med andra ord, och jag bara hänger med...

Hur många gäster ska ni ha, karres och majkel? Bara lite nyfiken!

• karres 76

Hej på er! Vi ska ha 90st gäster.
    Fy vad arg jag skulle vara om jag var i din situation Cajsan. Sådant borde man få veta tidigare. hoppas allt ordnar sig.

Trist för dig också maja bruden med sjuka barn. Förresten undrar om det var någon av er som skulle gifta er i Hosjö kyrka?

• Maja-bruden

Vi ska inte gifta oss i hosjö, utan i aspeboda, där jag är döpt! Vi har 50 gäster, men det är 15 av dom som är barn. Att våra barn är sjuka är visserligen synd, men å andra sidan är det ju sådant man räknar med kan hända, och så hoppas vi att de istället är riktigt pigga och friska när vi åker iväg på bröllopsresa hela familjen på tisdag! De har verkligen varit små hjältar som stått ut med vårt planerande och våra förberedelser ända sedan i januari-februari när bröllopet började bli verklighet och skulle planeras!

• karres 76

Nu börjar den långa planeringenj gå mot sitt slut. Jag önskar er all 20majare som varit med på den här tråden all lycka imorgon. Hoppas det mestab blir som planerat. Nu gör vi sista rycket iallafall. Massor med kramar till er!
    / Kajsa

• Hanna76

Bara ett dygn kvar...
    Stor Grattis och Lycka till

• Hanna76

Hmm, var meningen att det bra skulle vara en glad gubbe, inte en som ser sarkatsitk ut... :)

• Maja-bruden

Nu är jag inte stressad alls längre, bara lugn! men jag skäms lite, för så många som jag älskar har slitit som slavar ikväll och det är lite pinsamt att mina vänner fått jobba så även om jag vet att de sagt innan att de skulle ställa upp...och jag behövde dom verkligen! Men nu är jag så lugn innuti, det ska bli skönt att resa igenom morgondagen tillsammans med min älskade...bara finnas där, mitt i allt det underbara!

• Majkel

Passa på och njut idag! Var prinsar och prinsessor hela dagen. Jag och Karres är kung och drottning!! ;)
    Lycka till till alla Er på den stora dagen!

• Maja-bruden

Fånleende lycklig är jag. och gift är jag. Åååh vad det känns bra! Allt blev bättre än vi kunnat föreställa oss, mer och roligare och häftigare och härligare! Och nu ska allt stök som blev här hemma efteråt försökas motas bort(i lagon lättjefullt tempo), och på tisdag morgon sitter vi på planet och ska bara njuuuta!

• karres 76

Nu är det klart. Här har ni nu fru Karres. Vårat bröllop blev helt underbart och efter vår planering. Vi hade en överraskning i kyrkan där vi sjöng vi ska gå hand i hand tillsammans. Gissa om det blev succe? Våra gäster blev helt överrumplade. Det var inte ett öga torrt och då hör det till saken att vi inte har mer än amatörsångröst. Festen blev också suveränt lyckad. Massor med glada människor som bjöd på sig själva och njöt av god mat och dryck. Många tal som var vackra och pinsamma. sedan var det disco och en och annan karaokelåt. Ju senare det blev desto mer karaoke sjöngs. Det bästa var att dom man minst kunde ana rätt som det var intog scenen. En lyckad fest som brudparet lämnade för att dra vidare till hotellet. Mitt enda krav på sviten var ett stort bubbelbadkar på rummet. Det fick jag. Vi bubblade i ca 1timme direkt. Så var det och så blev det. Jag har verkligen alltid drömt om ett sagobröllop och nu slog min dröm in. Så här i efterhand finns det inget jag skulle ha ändrat på. Tack för mig och jag önskar ert alla ett stort lycka till! Kom i håg att inte lyssna på andra utan kör erat på det sätt ni själva vill det blir bäst. Tro mig det har legat så mycket strid mellan olika tyckare före vårat bröllop som vi tillslut struntade i . När dagen var där kom ändå alla och deltog på sitt vis, men efter våra egna krav. GHa det så gott alla! Kramar från Kajsa V.

• cajsan

Wow!!! Så häftigt att vara fru!!! Dagen var underbar! Fast det regnade, och det regnade som mest precis när vi klev ut ur kyrkan! (typiskt!) Var nervös, men inte så mycket att jag fick minnesluckor! Var bara orolig för att inte kunna höras i kyrkan! Hela dagen från morgon (vid 09.00 till kväll 03.30 var underbar! Hoppas ni andra hade det precis lika underbart som vi! Och att ni slapp regnet!
    Kram till er alla fruar (och män!)

• Maja-bruden

Karres 76! Var det du som var under mig i DD idag? I såfall var ni jättefina! Det riktigt strålade lycka om bilden! /Maja-bruden

Svar på tråden 20maj klockan 16.00