• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • karres 76

Vad kul att vi har varann vi 20maj tråden.
    Längtar så mycket. Mitt bröllop kommer att bli så vackert. Min blivande och hans bestman står och väntar vid altaret. Två marshalker går först sedan mina 3tärnor ev till äppelbogånglåt. Sedan kommer våra 4barn två och två och sprider rosbald. Sist kommer jag med min farfar. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på hur vackert det ska bli. Hur ska ni ha era intåg? Jag ska gå in till mendelson eller brudkör. Utmarsch blir triumfmarsch ur aida om min kusin vill spela trumpet till kyrkoorgeln.

• karres 76

Sprider rosblad så klart.

• karres 76

Undrar bara om det fler som är med här.

• karres 76

Nu ni börjar det dra ihop sig. Hur går det för er? Om 28 dagar är vi (20 majare) säkert redan gifta. Jag längtar så det är inte klokt.

• Maja-bruden

20 maj, ja, jag är med! Fast klockan 16, då har vi redan gift oss i den lilla by-kyrkan där jag är döpt, fotograferats tillsammans med våra gäster och tiilsammans med dom följt dragspelstonerna den korta biten till bystugan där vi skålar och mumsar på något litet som vi ännu inte bestämt vad, våra gäster har gått tipspromenaden och vi är kanske som bäst på väg in för att sätta oss till bords och njuta av den supergoda buffén som vi ska tillaga dagarna innan! Åh, vad det ska bli ROLIGT!

Vårt intåg är: först jag och mannen, sedan våra två barn bakom oss. Thats it!
    Och vår vigsel är klockan 13.30 i en liten kyrka i Dalarna!

• Maja-bruden

Hallå, 20 maj-brudar! Nu har alkoholen inhandlats i Tyskland, den kom hem igår! Och jag har gjort en preliminär bordsplacering och handlat lite till dukningen på IKEA, så det har varit en bra bröllopsplaneringshelg känns det som! Och så har jag förstås suttit över mina listor och funderat på allt som ska göras och hur och när och av vem det ska göras! Idag är det en månad kvar tills vi åker på bröllopsresa!

• brud maj

20 maj kl 15,00.
    I Edsbergs kyrka i fjugesta.

• karres 76

Maja-bruden

Beställde ni alkohol via nätet, eller hämtade ni själva? Min blivande tänkte åka ner själv. Jag undrar hur mycket ni handlade och hur dyrt det blev ungefär. Vi försöker att komma så billigt som möjligt undan.

• Maja-bruden

Min blivande man och en annan kille körde dit och handlade. Jag var jätteorolig när de skulle köra oavbrutet i ett helt dygn! Men de är hemma välbehållna nu! Vi köpte box-vin som vi ska ha på buffen, vitt vin Foot of Africa för 10,73 euro/3 l och rött Chill out shiraz för 8,72euro/3l. Bubbel köpte vi Söhnlein Brilliant för 4,29 euro flaskan. Baileys 1 l för 16,10 euro och sedan står nog resten(öl och whiskey)på kompisens kvitto, men det var helt klart humana priser!

• karres 76

Ok! Var dom på calles och handlade?

Svar på tråden 20maj klockan 16.00