• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • cajsan

Här börjar det kännas som om det är mycket på en gång!!! Flyttar helgen efter bröllopet! Lite galet, men det var bara så det blev! Så det enda som snurrar i mitt huvud är flytt och bröllop! Något annat får inte plats!

• karres 76

Cajsan
    Undrar bara om ditt nickname har något samband med ditt vanliga namn.
    Själv heter jag nämligen Kajsa.

• cajsan

Nja...kallades Cajsa när jag var liten (mamma och pappa ville egentligen att jag skulle heta det, men det blev Carin istället!)
    Hade jättegärna hetat Cajsa!

• Maja-bruden

Jag känner också en Karin som "heter" Kajsa! Eller kände heter det väl när man inte setts på 10 år...fast hennes bröllop har jag redan varit på för väldans länge sen, så det är inte samma!

Nu börjar det kännas lite läskigt tycker jag, två veckor kvar imorgon! Jag har lite svårt att förstå det! Imorgon har vi iallafall planeringsmiddag med en massa inblandade syskon & vänner och då hoppas jag att det klarnar en del! Det är så mycket att göra så jag vet inte i vilken ände jag ska börja! Jag bara hattar hit och dit och gör ingenting ordentligt...Men det blir nog gjort till sist ändå! Sakta men säkert prickas punkt för punkt av på göra-listan...Snart är vi där!

• karres 76

Två veckor kvar. Och det här härliga vädret. Tänk om det blir så här varmt den 20maj. Stackars min blivande, hans bestmans och vår son som ska ha frack.
    Men det bästa av allt vi ska åka rosa cadillac cab. Trist om det regnar.

• cajsan

Men visst går tiden fort???? 2 veckor i morgon!!! Det går inte att fatta! Längtar jättemycket! Men samtidigt blir jag orolig att jag inte har koll på allt! Suck! Bröllopsnerver?

• karres 76

Jo det är ju så. Vi är snart där. Jag har bara en nervös känsla men vet inte varför. Är nog bara rädd att man vaknar upp den 21 och vet att det inte blev som man planerat.
    Vi ska även sjunga en låt (vi ska gå hand i hand genom livet du och jag) jag och min blivande. Vi är inte alls sång kunniga men det ska bli en överraskning. Prästen ska säga: Tillåt mig vara den första att presentera Herr och fru..., och sedan sjunger vi. Börjar gruva mig lite.

• Maja-bruden

Nu är det två veckor kvar!!!!!

Karres 76, det kommer att bli jättefint att ni sjunger tillsammans! Det är precis sådana saker som stannar i hjärtat, både för era gäster och för herr och fru Karres 76! Jag var på ett bröllop när brudparet gjorde en grej på scen efter vigseln och det var så himla bra! De berättade efteråt att de hade varit så himla nervösa och tyckte att det kändes stolpigt och krystat, men vi som såg det var ju inte alls beredda att de skulle göra något och hade inte samma skyhöga förväntningar som de själva byggt upp, och jag lovar att alla tyckte att det var så otroligt fantastiskt! Vi anade inte att de hade sådan talang och sådant mod! Det är något man minns med glädje! Just det där att det är herr och fru som gör något gemensamt, det visar ju samhörighet, samarbetsförmåga och gemensam glädje och är ju precis vad alla hoppas på i ett äktenskap. En underbar symbolik!

• karres 76

10 dagar kvar!!!! Tjohoo!!! Har provat ut frisyren färdigt nu och är supernöjd. Beställde linser också så jag slipper vara helblind på bröllopet.

• Maja-bruden

Ja, nu är det verkligen snart dags! Tänk att all den där tiden som bredde ut sig som en ocean framför oss nu har krympt ihop till en liten pöl på tio dagars tid.. det är inte långt kvar nu! Och det känns skönt tycker jag, jag har väntat och planerat så länge så jag är rädd att jag är trött på bröllopet innan det har varit om det inte blir snart! Fast jag längtar ju jättemycket såklart, men jag vill sluta vänta! I morgon ska vi kolla på festlokalen igen isamband med att vi ska få nyckel dit! Fast vi får ju inte använda nyckeln förrens om en vecka förstås...men då ska vi börja duka och ställa iordning! Det kommer att kännas mer verkligt då tror jag, sist jag såg lokalen var i februari tror jag...

Svar på tråden 20maj klockan 16.00