• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • marabou

20 maj!!!
    Jag och min älsking gifter oss den 20 maj kl. 14.30 i Stenbrohults kyrka (utanför Älmhult, Småland)
    Jösses va många det är som gifter sig då. Kan säga att det har varit riktigt kul att läsa era förberedelser. Jag börjar med bli färdig nu och nervositeten börjar närma sig. Ska bli en underbar dag! Lycka till alla!!!

• Maja-bruden

Efter möhippan börjar jag känna mer och mer vad det här handlar om, att det är en dag där vi ska hyllas! Att jag och min man ska få stå tillsammans och få ta emot våra nära och käras kärleksfulla glädje över att vi finns och älskar varandra! Det är ju helt fantastiskt! Jag njöt varje stund av min möhippa, att få vara omgiven av dessa fantastiska kvinnor som är mina vänner och bara ha det bra och roligt tillsammans! Det var underbart, och att få uppleva det tillsammans med den jagälskar mest på bröllopet, och med många fler vänner närvarande, kommer att bli en väldigt unik känska inser jag nu! Inte konstigt att jag längtar så! Fast det är en aaaning stressande med allt som ska göras...igår bakade vi 55 bröllopsbakelser, det tog en evinnerligt lång tid...de består inte av något som blir gammalt så de gick att göra några dagar i förväg. När vi började lessna ur rejält sista timmen så kom barnen med ett plakat med hjärtan på där de hade skrivit "KOm igen, ni klarar det!" och så ropade de uppmuntrande ramsor åt oss...sedan gick de upp till övervåningen och var ovanligt lugna igen så att vi kunde fortsätta ostört! Så underbara de är! Minsta gnäll från dom hade nog varit droppen, men de hade världens tålamod med sina bakelsebakande föräldrar, och de åt bananer...för middagen fick de först ca 20:45, när alla bakelser tillslut var klara...Så dags sover de vanligtvis en söndagkväll som ni förstår...Sedan gonattade vi barnen och röjde i köket och sen tog jag ett bad...sen sov jag gott!

• karres 76

Barnen sätts verkligen på priov den här tiden i bröllopsplanerna. Våra är också verkligen duktiga men dom känner väl på sig att jag kan explodera för minsta lilla. Vilken tur att du fick din möhippa tillslut Maja-bruden. Idag ska vi hämta ringarna och sedan kl 16 kommer vår serverings personal hit och hälsar på. Jag känner mig helt i en egen värld och har svårt att fokusera på verkligheten just nu. Synd bara att jag har två prov i skolan denna vecka. Känns som om det kan bli en flopp.

• Majkel

Älskade Karres, skit i proven! Den största floppen är om du blir riktigt sjuk till lördagen! Hoppas du blir till att må bättre. Förresten nu när du fått din nya leksak kanske jag inte behöver massera dig under hela "Vita Huset"?

• karres 76

Tack Majkel för presenten. Nu blir det perfekt när du kan massera mig medan jag håller på med datorn och du tittar på vita huset.

Jag fick min 30års present i förskott idag. Det var en bärbar dator. Jag kommer att behöva den eftersom jag ska plugga på distans i sommar. Jag gör det så barnen kan vara hemma hela sommarlovet. Dessutom har jag ca 5år kvar att plugga så den lär bli använd.

• karres 76

Hej! Hur många av oss 20majjare är inte nervösa nu? Själv går jag runt som en yr höna och vill att tiden ska gå fortare tror jag? Eller? Nja jag vet inte då kanske vi inte hinner allt. Var iväg idag och provade ut linser men tyvärr. Mina ögon var för små. Kör utan glasögon på Lördag. Jag har ju sett min blivande förut. Våra vigsel program är färdiga nu. Bordsplaceringen ligger på is en stund. Det mesta känns ändå under kontroll. Vad har ni kvar och vad är mest stressande?
    / Kajsa

• Maja-bruden

Ja, nu börjar jag bli nervös! Det är egentligen inget särskilt jag oroar mig för, bara det att jag har lite ont i magen för att det kommer att bli så stressigt med allt som ska göras in i det sista, maten vi ska laga och sådär. Jag får inget ordentligt gjort för jag är för orolig för att slutföra det jag påbörjar, som en osalig ande fladdrar jag från det ena till det andra och det blir varken hackat eller malet. Inget känns riktigt klart, det är så många lösa trådar, och så mycket som finns delvis i datorn och delvis i mitt huvud...halvfärdigt som mognar i väntan på den perfekta lösningen.

Men det ska bli så bra när det är klart! Men det där med att vara nervös, som jag svarat :För vad då? på tidigare...nu är jag ju jättenervös...och inte vet jag varför! Jag bara är det, i största allmänhet! Och jag som pratar så fort när jag blir nervös, ordet uppskruvad stämmer verkligen väl in på mig, hur ska det gå på självaste bröllopsdagen! Bruden är alldeles hyper!

• cajsan

Börjar känna av nervositeten nu ja!! Har lite små ont i magen hela tiden..... kan inte somna på kvällarna! Tusen saker snurrar i huvudet! Det mesta är väl klart, men det är precis som ni säger, en massa lösa trådar som måste knytas ihop bara! Vigselprogrammen är i stort klara! Likadant med festprogrammet (måste bara få klart gästpresentationerna!)
    Sen så fick jag precis reda på att vår kantor inte kan spela på bröllopet! Fast det har varit klart sen i oktober! Vi träffade prästen i slutet av April och då var det fortfarande självklart att hon skulle spela! Men så helt plötsligt har hon en konsert någon annanstans som hon måste vara med på! Suck! Vi ska tydligen få en annan! Hoppas bara att hon/han kan spela sångerna och ut- och ingångsmusiken! Blir så trött på saker som strular till sig i sista stund!

• Maja-bruden

Jaa, ni brudar! Tänk hur vi är nu, och så tänker ni 5 dagar framåt:antiklimax!

Det kommer att bli sååå lungt och skönt...och tomt!? Fast det vore ju skönt att vara LITE mindre spattig! Men det är ju mitt och min älsklings bröllop vi planerar, det är något roligt och underbart, så jag ska nog försöka tagga ner lite redan nu! Såhär orkar jag inte vara i fyra dagar till!

• cajsan

Maja-bruden: hi,hi...nej det är lite jobbigt eller hur?! Men jag tänker att om jag är spattig i 4dagar till så kan jag vara lugn och verkligen njuta av dagen D!!! Längtar jättemycket!! Ska bli underbart!

Svar på tråden 20maj klockan 16.00