• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • cajsan

Har fått en massa gjort idag! Skönt! Slips till marskalken, skor till brudgummen, örhängen till mig. Presenter till tärnorna!
    Nu är det bara att fortsätta med barkbåtarna! (ska ha det som placeringskort!) Tur att vi bara är 31st! 14st är klara!
    Sen måste jag ta tag i gästpres!

• Maja-bruden

Här har mannen knåpat med häften hela eftermiddagen. jag är ansvarig för innehållet, som presentation av gästerna m.m. men han plockar ihop allt snyggt och skriver ut det sedan. Nu är mallen iallafall klar så det är bara lite finputs kvar, bl.a några gästpresentationer som inte är färdiga ännu. Men det känns iallafall som ett stort steg är taget nu när mallen är klar i datorn och innehållet är bestämt!

• Frill

Vi gifter oss 20 maj klockan tre, i Stjärnsunds kyrka. Men jag är uppvuxen i Borlänge och vår präst är egentligen präst i Stora Tuna

• Maja-bruden

Vad roligt det ska bli att läsa om alla våra bröllop sedan om 10 dagar! Vi kommer att åka på bröllopsresa först efter ett par dagar, så då kan jag sitta här och sörpla i mig av era bröllopsberättelser innan! Spännande!

Nu på sluttampen känns det skönt att få se om alla de där pusselbitarna som man har samlat ihop de senaste månaderna kommer att passa ihop, och vad det är för bröllopsbild som träder fram när vi börjar använda pusselbitarna! Tänk så härligt när pusslet är färdiglagt att få ta ett steg tillbaka och betrakta hela bilden! Vårt bröllop! Och så ska man väl helst hinna uppleva det hela tiden medans bitarna faller på plats också, och njuta av alltihop! Det känns lite som om man har byggt en sån där smart maskin som sickan i Jönssonligan, och nu ska man bara uppleva när den ena saken leder till den andra...eller ett domino man har byggt upp och när man puttar till den första biten ska alla falla i ett tjusigt skådespel...det är snart klart brudar! Då är det bara att följa med!

• Åsa.Hjärta.Antti

Här är en till som ska gifta sig den 20 maj! Kl.15.00 i Tveta kyrka i Södertälje slår vi till...

Nu är det bara 9 dagar kvar!! Det börjar VERKLIGEN närma sig nu.
    Allting börjar falla mer och mer på plats också, det känns skönt.

Vad kul att vi är så många som ska gifta oss på samma dag!

• karres 76

Hej på er!
    Min blivande blev hämtad för svensexa idag. Han trodde att han skulle bli utan men blev nog glad när kompisarna stormade in idag. Han blev så fint uppklädd i en kjol och en blus som satt hur tajt som helst. synd bara att mina svärföräldrar var här och gratulerade våran dotter som fyller 2år imorgon. Dom gav henne en cykel som min blivande just höll på att skruva ihop. Hon blev måttligt ledsen när det kiom annat ivägen. Tur att Farfar är skruvkunnig. Hoppas att han får roligt.

• karres 76

Ja, om en vecka kan jag tro att man inte sitter så här lungt och kikar runt på datorn. Jag har förresten kommit på varför dom väntar med möhippa och svensexa in i det sista. min blivande blev nämligen tagen igår. Inatt har stakars jag sovit bredvid en snarkande ångvält som bara häövt ur sig spyor. Mysigt och romantiskt en vecka före bröllopet . Har varit alkldeles hög av ångorna i vårat sovrum. Och nu är det försent att ångra sig.

Fast jag vill inte ångra mig. Min blivande blir aldrig speciellt full når vi festar i vanliga fall. Det är nog snarare jag själv som står för den delen.
    Hursom helst jag längtar och är pirrig.

• roffan

Verkar som om han blev ordentligt sexad.. Min mna blev hämtad vid halv 4 i natt... Nu börjar det kännas pirrigt och alldeles för kort tid kvar tycker jag! Hur kunde ett år med så mycket tid bli till en vecka kvar med panik?! :)

• karres 76

Nej fattar inte heller hur tiden kunde gå så fort. Det har känts lite som om det är lång tid kvar ända tills nu faktiskt. de senaste veckorna har bara rasat förbi.

• Maja-bruden

Min man fick också sin svensexa igår, själv var jag på fest, och barnen hos barnvakt. Vi kom hem ungefär sammtidigt och var då barnfria hela resten av natten och morgonen, ibland har man tur!

Han har fått skjuta westernpistol, åka gocart, basta och äta middag på resturang men kompisarna och var väldigt nöjd!

Jag har däremot inte sett röken av någon möhippa, så nu vet jag väl helt säkert att det inte blir någon...jag trodde nästan det imorse, men ju mer dagen lider och ingen har gett ens vaga signaler på något liknande det senaste halvåret så tror jag att jag ska sluta hoppas. Igår var jag på en fest med mina arbetskamrater, vi firade en kollega som fyllt jämnt, och jag trodde faktiskt att det skulle vara någon liten överraskning för mig också, men det var det inte...och jag erkänner, om jag inte får någon möhippa alls innan bröllopet så blir jag besviken! Förbjuden känsla när man ska vara tacksam och glad, jag vet, men jag har alltid velat ha en möhippa! Det här blir iallafall den sista dagen av väntan och undran, när jag somnar ikväll vet jag...Sedan ska jag släppa det helt. Men det blir ju aldrig en andra chans, för jag gifter mig ju bara denna enda gång (för vi ska ju leva lyckliga i alla våra dar sedan).

Svar på tråden 20maj klockan 16.00