• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • Maja-bruden

Visst har du rätt cajsan, det är ju därför man stressar, för att slippa vara orolig på bröllopsdagen! Men jag oroar mig lite när jag känner att det blir lite för mycket, när det är negativ stress som får mig att prestera sämre istället för positiv stress som är stimulerande. Bröllopet kommer jag nog inte att tänka på som bara dagen det händer, utan även förberedelser och allt runtomkring, och så vill jag ju såklart må så bra och känna att jag har läget under kontroll hela vägen!

Nu är iallafall festprogram med bordsplasering och gästpresentation på väg att bli alldeles klara. Och tipspromenaden blev klar idag. Nu ska jag lägga ner för ikväll tror jag. Jag velar just nu mellan att antingen göra yoga en stund, eller också gå ut på verandan och tjuvröka! Åååh, vad svårt, vad ska jag välja!

• cajsan

Maja-bruden:hrm...jaha du... vill du vara nyttig eller onyttig? Själv tänker jag nog oxå lägga ner! Får ta ett slutgiltigt tag i gästpres i morgon! Tänker nog klarare efter lite sömn!
    God natt!

• vilse i djungeln

Hej alla 20 maj brudar. Snart är det eran stora dag... grymt avis.

cajsan: va kul att du ska gifta dig på Blidö. Jag har sommarhus där och tycker det är paradiset på jorden. Ska ni ha festen på wärdshuset? Ska ni ha sumpen som präst? En sista fråga... hur gjorde du dom där barkbåtarna till plaseringskort. Lät som en kul ide. Om jag får låna din ide och om du har några kort, och tid, får du gärna maila dem till mig bryllup_2008@hotmail.com. (det är ingen brådska som du ser...)

• cajsan

vilse i djungeln: vi ska ha festen på wärdshuset. Vi ska inte ha sumpen som präst (av 2 anledningar!) Vi ska ha den präst som har döpt mig och vår son och konfirmerat min bror, sen har sumpen slutat som präst oxå! Så det hade blivit lite svårt! Tror att det bara kommer att bli hälften barkbåtar, hälften flöten! Har gjort ca hälften av båtarna och kommer inte hinna göra alla tror jag! Men jag kan maila dig bilder sen! Från bordsdukningen!

• vilse i djungeln

cajsan: inte lätt det där med barkbåtar...
    ja så går det när ¨man slutar skolan och inte har sommarlov, har ingen koll längre om vad som sker på ön. Hörde att stämmarsunds (björns livs) har sålts också. Har jobbat där en massa sommmarar så det var tråkigt.
    Hoppas du får en toppenfin bröllopsdag och att vädret är på er sida.
    Va snällt att du vill skicka bilderna, ser fram emot det.

• cajsan

vilse i djungeln: *Tack så mycket! Håller oxå tummarna för att det inte regnar! Fast molnen brukar ju alltid blåsa bort där ute! Stämmarsunds livs verkar iaf vara kvar som butik! De skulle öppna för sommaren nu i maj! Får se hur det blir!

• Maja-bruden

Nu har vi varit och handlat en del av sakerna till buffén, två fulla kundvagnar blev det och det kommer att bli fler! Imorgon jobbar jag sista dagen som ogift, sedan ska jag hem och börja med matlagningen! Det är nu vi ska börja att faktiskt göra allt det vi har planerat! Ikväll hoppas jag få klart vigselprogrammen, sedan är allt papperspyssel klart, skönt!

• karres 76

Hej på er alla! Idag blev äntligen den stora bordsplaceringen klar.Puh! Blev bra tycker jag. Imorgon ska vi ställa iordning borden. på fredag morgon kommer min storebror och hans fru från USA hit. Dom ska vara toastmaster och toastmadame. Vi hämtade alla kläder idag också så nu börjar det verkligen dra ihop sig. Jag är nervös och har inget tålamod alls. På fredag ska vi iallafall koppla av och grilla med hela vårat följe och toastarna såklart. Tiden går....

• Majkel

Är allt under kontroll?? Ja, det tycker jag. Vi är fullständigt lungna över allting, hur är det med er andra?

• cajsan

Absolut INTE lugna! Har strulat till sig med vår kantor!!! Hon kan inte och så har vi fått en annan, som inte kan kompa vår solist på piano! Så nu håller de på att leta efter en pianst!!!! Underbart! 2 dagar innan bröllopet! Känns sådär!!!

Svar på tråden 20maj klockan 16.00