• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • cajsan

Maja-bruden: hoppas att du har blivit hämtad under eftermiddagen!!! Jag trodde inte heller att jag skulle få ngn, hade inte haft några föraningar alls! Plus att de flesta inte känner varandra! Håller tummarna för dig!

Nu ska jag sätta mig med bordsplaceringarna! *pust*

• karres 76

Cajsan
    Hur gör ni med bordsplaceringarna? Vi har velat fram och tillbaka men det lutar åt att splitta alla par. Det krångliga är ju singlarna. Man vill liksom inte ha ett singel bord.

• cajsan

karres 76: tänker inte sätta några par så att de har varandra till bordet! De par som inte känner så många andra (har flera stycken såna!) får sitta vid samma bord, men inte brevid varandra! Sen kommer jag att blanda unga och gamla, tror att det blir roligare då! (vi är 32st och kommer att sitta vid e-bord, men honörsbord med 8st, så det kommer inte att bli så långa tungor! Förhoppningsvis kommer det att bli mysigt då! Kommer för övrigt att blanda in singlarna bland de andra!

Hur många är ni och vilken typ av bord?

• karres 76

Vi är 91st honörsbordet tar 16st. Sedan hade vi tänkt oss 2st tungor på ytterkanten. Vi snodde en ide här ifrån, där vi har 2st pallar mittemot oss så folk kan komma och prata lite.

• cajsan

karres 76: det är en jättesmart idé! Har oxå sett den! Men efter en massa funderande så blev det ett litet bröllop! Så vi kommer ha en tunga mitt framför oss! Vill ju gärna ha lite skoja människor där, hi, hi!

• karres 76

Ja det är klart. Men vi har faktiskt mestadels skojiga människor som kommer. Dom trista har tackat nej.(ha,ha)

• cajsan

karres 76: hi,hi...ja vi har oxå ngra som inte kommer!!! Men endel personer vet man ju är lättpratade och andra inte! Sen vet jag inte om det är jätteviktigt att sätta de som är närmast i släkt och bekanskap närmast honörsbordet eller om man kan sätta folk lite hur som helst?!

• karres 76

Det hade jag inte ens tänkt på. Hör det till det rätta att man sätter släkten närmast honörsbordet?

• cajsan

har fått för mig det.... hrm ska kolla om jag hittar det...tror jag så det här på BT!

• cajsan

ha,ha...jag hade kanske fel! Vad skönt! Så här står det här på BT:
    Äldre släktingar brukar också sitta vid honnörsbordet. Äkta par ska inte ha varandra till bordet, inte heller sambos eller syskon. Toastmaster ska ofta sitta så att han har ögonkontakt med serveringspersonalen och så att han hörs bra. Tärnor och marskalkar har ofta varandra till bordet. För övrigt gäller sunt förnuft, blanda roliga med mindre utåtriktade, unga med äldre osv. tänk bara på att de äldre ialla fall har någon i samma ålder.

Svar på tråden 20maj klockan 16.00