• karres 76

20maj klockan 16.00

Då blir jag fru till min älskade sambo.Vi gifter oss i StoraTunakyrka.

Såg ett annat inlägg här om Rättvikskyrka.Kom på iden att det är kul att veta om det finns fler som blir Herr och Fru samtidigt som oss.

Så vart och när slår ni till?

• Svar på tråden 20maj klockan 16.00
  • Maja-bruden

Japp! Och sedan de kom hem sent igår kväll har min älskling flera gånger redan hunnit ta upp ämnet hur trevligt det skulle vara om vi ändå åkte neröver på semestern och kunde åka in där en sväng! Sötnosen, det var väl rena himmelriket för honom med billig whiskey och gooodis!

• karres 76

Jag kan tänka mig det. Jag ska skicka iväg min blivande och hans kusin nu under veckan. Få se vad dom hittar och vad summan slutar på. Allt blev mycket dyrare än vi räknat med.

Annars då börjar du bli nervös? Vi var till kyrkan idag och lyssnade på lite bröllopsmusik. Min kusin var där och spelade lite olika tips. Han spelade även vår låt som han ska spela på vårat bröllop. Då kändes det riktigt mäktigt och nära.

• Maja-bruden

Nervös, nej inte egentligen, mer lite disträ när det handlar om annat än bröllop...jag ringde en kompis ikväll som ska föda barn imorgon (blir igångsatt) och VAD kom vi osökt in på? Förlossningar?Nej! Bebisar? Nej!Bröllop? Jaaaa! Jag antar att jag en vacker dag kommer att se något komiskt i det hela, men just nu är jag uppe bland molnen så det står härliga till! Minst en gång om dagen utbrister jag glatt: Nu är det x dagar kvar tills vi ska gifta oss! Jag är så barnsligt lycklig och jag tror att det kommer att bli helt underbart! Så nervös är jag inte, men vansinnigt förväntansfull! Och så pratar jag hela tiden om allt som ska göras och allt som inte får glömmas, jag kanske är lite trist för min omgivning! Jag vet att iallafall barnen tycker att jag jobbar liiite för mycket med bröllopsfunderingarna ibland...Fast å andra sidan är de mina största supporters, och de vill gärna att jag berättar detaljerat om någon speciell del av dagen som godnattsaga tillexempel, och då får ju jag tänka igenom allt också. Och så kommer de med så bra följdfrågor som gör att jag upptäcker eventuella missar i planeringen!

• Maja-bruden

...Och så finns det dom som har flera hundra dagar kvar, och så finns det dom som gifter sig om bara sjutton dar! trallalallala! Hur känns det, brudar?!

• cajsan

Börjar kännas som det närmare sig! Har en "To Do List" i datorn, som har lite grejer kvar... Har inte fattat det än tror jag! Nervositet kommer väl snart tror jag!
    Själv då?

• Maja-bruden

Ja, jag börjar inse att det är en del kvar att göra och att det inte finns så mycket tid kvar att göra allt på! Vi ska ha buffé som vi ska laga med hjälp av släkt och vänner, och det blir nog en hel del pyssel med det! Och så har lillkillen fortfarande inga byxor, och jag saknar en person som ska hjälpa till i köket...men det är inget att få panik över, det kommer att ordna sig. Och osannolikt mycket är ju redan planerat och klart! Jag längtar verkligen jättemycket nu!

• cajsan

Ja, man får ju tänka på att de stora sakerna är fixade! Vi har in- & utgångsmusik kvar! Sen skor till karln (lillkillens kläder är faktiskt klara!) Paraply ska jag oxå köpa (så att det inte regnar alltså! ) Någon klocka till toastmastern.
    Göra klart vigselprogrammet!
    Bordsplaceringen!
    Köpa lite dukningsgrejer!
    Men som du säger - inga stora grejer!
    Jag längtar oxå jättemycket!!! Håller på att går in skorna nu för fullt! Tittar på dom och tänker på vad som närmar sig!

• karres 76

Nu är min klänning klar. Alkoholen inhandlad, Servetterna beställda, Maten fixad, Serveringspersonal klar, Ringarna färdiga,Frisyren bestämd, buketten planerad, Vigselakten helt bestämd. Det jlänns som allt är klart. Här sitter jag och checkar av listan för vilken gång iordningen? Det är helt underbart, vackert väder och endast 16 dagar kvar. Oh wow inte månader utan dagar. Snart är drömmen här och jag längtar ihjäl mig.

• Maja-bruden

Ja, visst är det härligt att det blev vår i år också! Fast vi misströstade när snön låg meterdjup för bara några veckor sedan! Och nu är det så nära så nära, det där bröllopet! Det känns som om jag lever lite i två paralella världar, en där allt kretsar kring bröllopet och en annan vanlig där andra människor bor och där de förväntar sig att jag ska ha koll på en massa "oväsentligheter" som inte alls har med bröllopet att göra!

• karres 76

Precis! För mig känns också allt annat ovesäntligt förutom bröllopet. Jag har två nationella prov och en stor uppsats att göra i skolan men vaddå? Jag ska gifta mig så det går som det går känns det nu. Men ack vad ledsen jag blir om jag misslyckas. Fast andra sida har jag fixat skolan galant hitills så va fan. Nej det pirrar i kroppen och jag dansar på små moln.

Svar på tråden 20maj klockan 16.00