• insideharmony

    Medeltidsbröllop

    Ja gör här en ny tråd för oss där vi kan slå ihop de två andra trådarna vi hade å vi blir fler i samma om vi slår i hop dem i stället ;)

    En tråd för oss som planerar ett medeltida bröllop

    Jag startar här nu en tråd för oss som vill planerar att ha ett medeltida bröllop. Tyvärr har jag hit tills ej sett någon som planerar för detta. Därför startar jag en egen tråd å hoppas att ni andra som oxå vill ha det så hittar mig. Så kan vi ha denna tråd att snacka lite med varandra å byta ideer å tipps till varan å även länkar bilder mm. Oxå kul å höra hur långt ni kommit på vägen å hur det går med planering å så. Vem vet vi kanske kan bli ett gott gäng som hänger på denna tråd för lite likasinnade är vi ju då :D
    Jätte kjamizzar på er alla!

    Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

    Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat.

  • Svar på tråden Medeltidsbröllop
  • solpingla

    hehe franska är inte min starka sida inte engelska heller jag har fått hjälp av min syster och hon brukar göra både de ena och det andra så hon skall göra min bukett och pannsmycke jag hoppas det blir bra men jag litar på henne.

    kristo
    för mig rullar det på fast jag tycker inte tiden räcker till det är ju bara 4 veckor och 4 dagar kvar nu men det löser sig nog...hoppas jag

    jag kan ju tala om att våra kläder har kommit och jag vart jäääättteee nöjd alla kläder var över mina förväntningar *lycklig*
    kram på er alla

  • Kirsto

    solpingla: Brukar också få rätta mig själv... Att jag inte gifter mig ensam alltså.

    Kul att ni blev nöjda med kläderna! Spännande att systern ska göra pannsmycket. Tycker det är fint att överlåta lite ansvar till nån annan också. Man blir ju lite av ett kontrollfreak har jag märkt (talar för mig själv)...

  • Isabeau

    Solpingla: kul! Kan du visa några bilder? Man är ju alltid nyfiken

    Jag håller med om att rätta sig själv, det är väldigt mycket "jag" och "mig" för mig också

  • happyhippies

    Hur ska ni göra med SKOR?

    Detta har jag inte löst än. Vill ha nätta enkla "tofflor" med nervikt skaft i en spets baktill, om ni förstår...

    Tips på skomakare/inköpsställen?

  • Isabeau

    tja, det där med skor är ett ständigt problem. Jag hittade ett par superbra för ett gäng år sen på Din sko av alla ställen! Men kolla med en skomakare om de kan göra sådana skor som du vill ha. Ibland har jag även sett att det finns folk som säljer skor på medeltidsfestivaler, men det kanske är för sent?

  • Sagotroll

    Härligt att se att tråden fortfarande är igång!

    Själv letar jag febrilt efter några neutrala vita sidenskor, som man med lite god vilja kan tro är medeltida...

    Hur gör ni med transport mellan kyrkan (om ni nu är där) och festen? Vi funderar på häst och vagn, men det är 6,6 km långt och väldigt kuperat landskap. Har någon ett annat förslag, eller tror ni att de kan gå den biten på runt en halvtimme?

  • Isabeau

    Menar du att det är långt för hästen? *snurrig* Häst och vagn är ett bra förslag eller varför inte att rida direkt på hästen (med hjälp om man inte kan rida själv)? Kanske att ni rider sista biten själva, det skulle se coolt ut!

    Vad gäller skor köpte jag ett par på Din Sko för några år sen, som är helt perfekta. Men kolla runt, det har ju funnits en del låga modeller med lite spetsiga tår nu ett tag. Lycka till!

  • Isabeau

    Tjoho! Hur går det för er alla medeltidsbruttor? Inte har ni väl slagit er till ro i sommarvärmen?

  • AngelikaA

    Hej alla Bröllopsplanerare för Medeltiden

    Vi ska också ha Medeltiden. Hur såg era planer ut med 

    1 Kläder
    2 Maten vad den innehöll
    3 Dekorationer

    Allt som tillhör bröllopet?

    Ser att det är många år sedan , hoppas det är någon som tittar in här i bland

    mvh Angelika

Svar på tråden Medeltidsbröllop