• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • Chocolate Chip Cookie

Får jag vara med här? Om några minuter skall jag bege mig till VV och väga in mig. Blir första gången jag är där på ett år nu. Förra våren körde jag ordentligt och gick då ner 16 kg (hade då bara en 3-4 kg kvar) men sedan tog det stopp och nu skulle jag gissa att de där 16 kilorna är uppätna igen, vi får se på vägningen. Jag har alltså ca 20 kg att gå ner och mitt nya liv började i morse. I och med att jag har varit med tidigare vet jag hur det fungerar och jag hade väl teoretiskt sett kunnat köra själv, men just nu finns inte alls motivationen till det, måste ha någon som kollar en.

Lova att hålla tummarna för att det kommer att gå vägen för mig den här gången så lovar jag att ge 100 % för att äntligen gå i mål.

• Röd-brud

Lycka till,
    hoppas att det kommer att gå bra för dig.
    Håller tummarna :)

• studentan

Halloj!

Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja... Har allt som allt gått ner nästan 8 kg och har 2,5 kg kvar till målvikt. Men den senaste tiden har jag helt enkelt inte orkar. Motivationen har inte funnits där så nu har vågen sakta men säkert tickat upp 0,5 kg vilket inte känns kul.

Nu ska jag gå ner de där kilona! *morr* Det bara måste gå!!!

Tänkte starta med att ösa ut både bra och kanske lite sämre energi här igen! Hoppas ni orkar stå ut med mitt tjat

Lycka till alla ni hårt kämpande (och ni andra också )

• junibrud2006

Det är ju jättebra ändå studentan! Själv ska jag ner cirka tio kilo. Gick ner 18 kg med viktväktarna för några år sedan, började slarva och vips så sticker det iväg på vågen. Nu har det inte gått så bra i sommar (snarare 1,5 kilo plus...) men som sagt nya tag!

• Chocolate Chip Cookie

Tack Röd-brud!

Nu har jag varit på mitt första möte. Jag passade på att skaffa mig månadsmedlemsskap direkt, nu när jag har betalat för en månad får jag ju allt masa mig dit. Blir en extra motivationskick.
    Vågen stannade ungefär där jag hade förväntat mig, mycket, men ändå inte ljusår från en vikt som inte är alldeles uppåt väggarna (fast en bit till målvikt är det ju förstås).
    Efter mötet var jag och körde spinning, jätteskönt, och nu har jag några bonuspoints till after worken imorgon.

• Sana

studentan - det är bara att bita ihop och komma igen, detta fixar du!! Det är väldigt svårt om man inte har rätt motivation, den måste finnas där. Så är det för mig ialla fall.

Trevlig helg på er och lycka till!!!

• Röd-brud

Jag har gjort det!!!

Äntligen, efter 54 veckors kämpande har jag nått min målvikt. Nu återstår bara jämviktsprogrammet, vilket antagligen inte skall vara några problem med tanke på att jag har legat mer eller mindre stilla i 2 månader nu.
    Har jag tur kommer jag att bli guldmedlem precis innan bröllopet. :)

• junibrud2006

Grattis och bra kämpat!!!

• Sana

Stort GRATTIS!!!!!

Detta tror jag du kommer att fixa lätt.

• Tessan_77

vad ni alla är duktiga!!!

Jag har legat så gott som stilla i 8 månader nu..... :( har ytterligare 8 kg jag vill ner till aug nästa år..
    Jag skall gifta mig och det borde ge mig en kick att ta tag i "pointsen" ordentligt, har slarvat med det sen jag slutade 16 v programmet i januari gick ändå ner 8 kg då...
    borde fixa det igen tycker jag...behöver lite peppning bara..

lycka till alla WW.ar!

• Sana

Tessan_77 - det är bara att ta tag i saken med en stor portion vilja.
    Har blivit less ett par gånger, gick med i mars -05. Men jag har bestämt mig att jag inte får ge mig förräns jag har nått målvikten, gått igenom jämviktprogram och blivit guldmedlem. Har läst om så många som slutat när de bara har något kilo kvar och sen har de gått upp i stället.

Sen är det ju bra att ha ett mål.

Trevlig helg på er alla vv:are

• Theobaldina

Igår fick jag mitt grattis också!! Jag har nåt målvikten!!
    Nu är det bara jämviktsprogrammet kvar!

• Chocolate Chip Cookie

Bra jobbat allihopa!

Nu är min första vecka avklarad. Trots två dagar där jag absolut inte skötte mig hade jag gått ner 2,1 kg. Yes!!!

Bara sisådär 15 kvar...

• Sana

Theobaldina - stort GRATTIS!!!

Längtar tills jag själv är där, har nu kvar 6 kg!!

Lycka till

• Theobaldina

Sana: Tack!! Du är säkert där fortare än du tror.

• Sana

Theobaldina - ja, jag hoppas det. Har nu gått ner 19,4 sen jag skrev in mig hos vv 7/3-05. Det har gått bra, har varit motiverad hela tiden. Men nu börjar det kännas att man vill komma i "mål".

Hur går det för er andra då??

Lycka till

• JAKF

Hej på er alla!

Igår skrev jag in mig på VV.
    Ska gå ner ca 7-8 kg.

Kul att det finns fler här, så vi kan peppa varandra och komma med goda tips!

• Sana

YES!!! är himla glad idag, var och vägde mig imorse - 1,1 kg. Har nu nått mitt stora mål som jag satt upp - 20 kg. Men skall gå ner ca 5 kg till, sen är jag nöjd. Är så himla nöjd över mig själv, trodde aldrig att jag skulle fixa detta. Men men det har jag nu gjort.

JAKF - tycker det är bra att gå in här lite då och då, tycker det alltid är peppande att läsa hur andra har lyckats.

Lycka till alla

Svar på tråden Viktväkatarna