• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • Sanasol

Alltså, hur mycket övervikt måste man ha för att få vara med i viktvktarna? Funderar på om man "får" vara med där?

• Theobaldina

Hej på er!

Jag vill också vara med här!! Började på VV i maj och har gått ner 11 kilo, har ett kilo kvar till målvikten men sen gäller det ju att hålla sig också, så lite peppning här vore ju inte helt fel!!

• Jämtlandstaus

sanasol_
    de säger att man ska gå ner minst 10% av sin vikt för att få vara med. och då ska ju självklart inte målvikten ligga under tabellerna.

det som är så irriterande är ju att jag har ju cyklat 1 mil om dan hela våren och hela hösten, samt nu ökat min träning i höst. men går ÄNDÅ upp.
    jag var på bröllop i helgen, har inte skött mig,så jag kommer att hoppa över vägning denna veckan, utan gå nästa, och se det som min "första riktiga" invägning.

när sätts målvikten, gör man det själv?

• junibrud2006

Målvikten sätter du själv, men för att bli guldmedlem måste du ligga under BMI 25.

För att gå med har jag för mig att man måste ha ett BMI över 20. Du måste alltså inte vara överviktig utan alla är välkomna för att lära sig "äta rätt" som de säger.

Får hoppas mitt slit ger resultat snart. Tre intensivpass per vecka och vettig mat = plus på vågen är inte kul...

• Sanasol

Hm, 10% då är det kanske inte direkt så mycket kvar av mig skulle jag tro. Men skulle behöva lite hjälp att bli av med magen som man lagt på dig... :(

• Röd-brud

Man måste inte gå ner 10%, det är bara första delmålet om man har större övervikt.
    Räkna ut ditt BMI om du har mer än 20 så får du lov att börja på vv. kolla deras hemsida.

• junibrud2006

Precis. Kan du inte gå ner 10 procent så bestämmer du ju själv målet.

• Sanasol

väger kanske åtta kilo mer än jag skulle vilja. Är det för lite eller?

• Sanasol

det står på min längd 174 vikt 61-76. Vad menar de med det då? Att det är normalt eller för mycket? fattar inget.

• junibrud2006

Det är den intervall där du bör ligga. Du ska alltså väga minst 61 och högst 76. Väger du under 61 har du ett BMI under 20 = underviktig och då får man inte gå med. Har man BMI över 25, alltså 76, är man istället överviktig. Men allt mellan 61 och 76 är bra = normalvikt.

Förresten Sanasol - du har mejl...!

Svar på tråden Viktväkatarna