• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • dharma

Jag har hållt min vikt i 3 år nu..så jag är glad.-11 kg ; )

• Sana

Hjärtelycka - GRATTIS till - 0,8, det är superbra jobbat. Det har ju gått kanonbra för dig, att se att man går neråt är otroligt peppande.

Lycka till

• gladhannapanna

Jag gick med i vv för drygt tre år sedan och gick ner 25 kg på tio månader! Har gått upp några kilon, har lätt att lägga på mig, För att hålla vikten skulle jag äta 22 points vilket jag tycker är svårt i längden. Jag har inte fallit tillbaka i gamla vanor utan försöker hålla mig till VV recept när jag lagat mat etc. Största svårigheterna är kaffebröd och godis. *suckar* HUr som helst VV funkar och det är en allsidig kost. Jag tänker själv börja på friskis och svettis som ligger granne med vår nya bostad så kanske kilona försvinner igen!

• Hjärtelycka

Sana:
    Tack! Det värmer att få lite "ryggdunk"

gladhannapanna:
    Wow, va duktig du var och är!
    Jag är en stor gotteråtta men har jag bara fått tillbaka min ursprungliga vikt så vet jag att jag klarar av balansen mellan godisfrossa och salladsdito

Har just avslutet mitt första pass på träningscykeln! *känner mig duktig*

Kör hårt tjejer!

• studentan

Hej allihop!

Hur går det så här efter helgen? Själv stretar jag på, vågen visar något hekto neråt. Bara det inte är uppåt så är jag glad

Kram på er

• Sana

Tjena mors

Har precis varit på vv och vägt mig - 1,5 kg (på 2 veckor). Fick nu min 5:e guldstjärna!!!

Jobbar denna vecka ut sen blir det 3 veckors semester, hoppas att jag kan hålla vikten under den tiden. Är en riktig gottegris!!!

Hjärtelycka - tycker det är super att vi kan stötta varandra, man behöver mycket "ryggdunk".

• msbine

Är åxå viktväktare och har med hjälp av dem tappat 12kg och vill väl ha bort några kilon till, men det e lite segt nu på slutet. Jag som alla andra vet egentligen hur amn ska äta, men jag behövde den där lilla sparken i arslet att gå och ställa mig på vågen varje vecka framför någon annan för att hålla det ;)

• studentan

Hallå, nu kommer lite mer gnäll från min sida... Är snart inne i min lingonvecka och har så svårt att motstå allt vad som heter mat. Jag blir så hungrig!!!

Suck, någon som har något tips???

Tack

• Fröken Malm

Jag har gått ner 14 kg totalt med VV. Har hållt upp en månad nu och ätit en massa skräp just baraför att jag vet att jag inte kommer stiga upp på vågen inför ledaren.

Ska dock börja gå igen efter semestern och gå försöka tappa de sista kilona innan mål.....det är trögt!!!

• Sana

Studentan - jag är som dig, skulle kunna äta allt som finns. Är sugen på allt!!! men inget duger. Jag ser till att hålla mig sysselsatt med något, så man kommer på andra tankar. Men det är inte det lättaste!!!

Lycka till

Svar på tråden Viktväkatarna