• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • förhoppningsis

jämtlandstaus

första gången skriver man in sig, fyller i papper med längd mm och enas om en målvikt.
    Får första häftet med liten pointsbok och massa info material, sen väger man in sig.
    Är med på lektionen tillsammans med de andra, där pratar man om tips å trix för att äta nyttigare mm
    sista kvarten är det bara "förstagångarna" som stannar, då går man igenom hur pointstabellen funkar, bonus points, sparade points mm och räknar ut hur många points man får äta...

om du inte redan gjort det så gå in på deras hemsida och printa ut rabattkupongen, då kostar det bara 100 kr istället för 200 kr.

• Jämtlandstaus

Tack för info :)

måste man gå till samma ställe för att väga sig, eller kan man gå till olika?

Jag vill gå ner ungefär 12 kg, sporre - komma i mina kläder igen =)

• junibrud2006

Jag är inne på min tredje (tror jag det är..!) vända på viktväktarna och denna gång är det disciplin som gäller! Första gången gick jag ner 17 kilo, men efter åtta månader tog det stopp, cirka fyra fem kilo från mitt mål. Allt eftersom resultatet uteblev försvann motivationen och efter ytterligare åtta månader rann det hela ut i sanden. En semester senare hade jag gått upp åtta av de kilona. Nytt försök, dock inte så långvarigt. Satte fart på nytt i maj, men det har snarare gått upp än ner. Anledningen heter semester i kombination med köksrenovering vilket inneburit slarvig mat och dåligt med tid för motion.

Nu är det dock nya tag på allvar. Tio månader till det är dags för klänning och jag tänker inte behöva skämmas för mina bröllopsfoton! Tanken är tio kilo, inte tillräckligt för VV:s ramar, men jag tror inte jag kommer komma dit någon gång. Använder dem mer som en metod för att nå så långt jag kom första gången - och den här gången ska jag vara nöjd nog att stanna där!

Lycka till alla! Jag hejar på er!

• msbine

Jämtlandstaus; man kan gå vart man vill, första gången man går till ett "möte" får man en liten bok som man sen ska ha med sig. Man brukar tillhöra en klass, men man får gå när man vill och var i sverige man vill.
    Har själv gått ner ca 12kg sen i december, men har ca 6 kg kvar innan jag når min målvikt (60kg), de e tungt med de där sista kilona, men väck ska de tills den 27:e maj 2006

• Nina, Sthlm

Hej Piluttan
    Grattis, jag är jätteimponerad. Kan inte du visa "före" och "efter"- bilder, eller åtminstone bröllopsbilder sen? Är nyfiken... jag själv är en evig bantare.

• förhoppningsis

Vad säger ni, ska vi ta oss i kragen ihop å stötta varandra när pointsen känns för få och man slarvat?

• junibrud2006

Låter bra. Skärpning i leden! Ska ut och promenera milspåret ikväll och har gjort veckomatsedel från vv:s kokböcker...

• förhoppningsis

veckomatsedeln är lite jobbig, jag får bara äta 18 points och alla deras klara matsedlar är på fler... lite pyssel när amn ska byta ut då och inte bara kan använda rakt av

• junibrud2006

Ok. Jag har bara tagit fram middagsalternativ. Idag blir det rödspätta med potatismos, fraicheröra och räkor. Imorgon kycklingsoppa med pasta.

• förhoppningsis

redan inspirerad, blir nog långpromenad ikväll, se om jag kan lura med sambon...

Svar på tråden Viktväkatarna