• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • sportfåne

Hi hi, tänk så olika erfarenheter man har, jag har aldrig ätit så mycket som när jag var med i VV.
    Jag skippade helt enkelt viss sorts mat och åt sådant som man kan äta massor av, väldigt mycket vegetariskt t.ex. :)

• misich

VV fungerar jätte bra. Var med där för ca 3 år sedan. Gick ner 13 kg!!
    Därefter gick jag upp 2 kg, men har hållt mig där.

Min blivande har kört Atkins, men har varenda gång gått upp varenda kilo som han gått ner + ett par st.

Jag rekommenderar alla som behöver och vill att köra VV, det fungerar verkligen.

Bara kämpa på!!

• Deej

Visst är vv toppen?! Jag och min sambo har hållt på över ett år (visserligen med några svackor) och det fungerar bra för oss. Vi har framför allt lärt hur man ska äta bra mat för att vara mätt och belåten. Dessutom har vi unnat oss en "fri dag" i veckan där vi äter pointsfritt för att hålla motivationen uppe utan att behöva undvika allt det underbara som finns i matväg.

• studentan

Hej på er!

Nu har jag precis kommit hem från semestern och trodde att jag gått upp då jag inte slaviskt räknat point. Jag har ätit tårta och godis mm.

Men ögonen höll på att ploppa ur då jag såg att jag hade gått ner 0,5 kg!

Tjoho, man kan unna sig saker och ändå gå ner i vikt! Det tror jag på för annars kommer man nog i frossarsvackor!

Kämpa på!

• Röd-brud

Jag måste bara berätta för någon. Jag har alltså varit med i vv sen i september i fjol och hittills gått ner drygt 20 kg. De senaste 2 kg har tagit evigheter, det har rört sig ett par hekto upp och ner för var vecka. Tills nu hellt plötsligt när jag var och vägde mig denna veckan hade jag gått ner 1 kg, och är bara 0,3 kg från målvikt!!!
    Synd bara att jag skall åka på semester nu en veckan, men jag får väl hoppas att det går som för studentan så att jag kan ha nått min målvikt när jag kommer hem. :)

• Swedie

Min mamma gick ner 15 kilo med vv för några år sedan. Hon la om hela sin livsstil (lik min egen) och har behållt vikten sedan dess :)

• Pernilla 25

Hej!!
    Jag har oxå varit med i vv.
    Efter 2 graviditeter och en övervikt på 32kg tyckte jag det var nog och blev vv.
    Det tog mig ca 18 mån att gå ner mina överflödiga kg. Har inte varit på vv på länge nu och har inte gått jämvikten, men trots detta har jag lyckats gå ner lite till och lyckats hålla den vikten. Dessutom räknar jag inte points speciellt ofta längre.
    Kämpa på tjejer, jag vet att ni klarar det, även om det är kämpigt de veckor man inte lyckats gå ner ngt eller när vågen står på plus. Då är det bara att ta nya tag och inte ge upp.
    Jag håller på er tjejer!!

• Sana

Studentan - grattis till de - 0,5 kg. Man blir så himla glad när man ställer sig på vågen och det visar mindre än vad man väntat sig.

snuff - håller med dig om att träning hjälper till bra vid viktminskningen. Vad tränar du för något?? själv så har jag börjat springa och det är nu ett måste

Tycker det är himla motiverande att läsa om er alla som det gått så bra för. Blir himla peppad utav det.
    Längtar nu till min semester, 1 vecka på Gotland och då har jag bestämt mig för att det är helt OK att inte skriva den veckan. Så jag hoppas att det inte blir för mycket av allt det goda.

Trevlig sommar på er alla

• Hjärtelycka

Härlig läsning! Sporrar att läsa om framgångsrika viktminskningar!!
    Kommer från veckans vägning nu: -0,8kg (-7,2 kg på 7 veckor)
    Känns skönt!
    Nu har jag fått en träningscykel åxå - så nu jä**ar!!

Lycka till med fortsatt viktnedgång, tjejer!

• studentan

Halloj!

Usch, idag blev det ingen träning - trist väder (läs otroligt slö )

Har lite ångest men det ger sig nog. Tror jag cyklar till jobbet imorgon...

Håller med ovanstående om att det är härligt motiverande och läsa om alla era framsteg! Forstätt gärna med att berätta hur det går, både om det går bra eller inte...

Kram på er

Svar på tråden Viktväkatarna