• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • Skidbrud (gift)

Hejsan!

Vad duktiga alla är! Blir imponerad!

Funderar själv på att gå med i vv men har lite frågor.
    Måste man ha en viss övervikt eller kan alla vara med? Hur fungerar det sen, jag menar med points osv.

Äter nu Naturdiet och tycker att det fungerar ok. Men det är inte alltid man blir mätt, får trycka i mig en hel del frukt!

Lycka till alla!

• gladhannapanna

Skidbrud:
    Man behöver itne ha en viss övervikt för att börja på VV. Vid inskrivningen diskuterar man fram en målvikt tillsammans med sin konsulent. Jag la min målvikt ganska högt för att känna att det var realistiskt. Naturligtvis ska man inte gå ner i vikt om man redan är underviktig, men det kommer konsulenten att tala om för dig om du väger så lite. Lycka till!!!

• Hjärtelycka

Ett av delmålen är uppnått:
    Den första 10%-iga viktminskningen kom efter 8 veckor *stolt* !!!
    Så med en nyckelring i fickan och glad över denna veckas viktminskning (-0,9kg) stegade jag hem och kände mig ännu mer sporrad att fortsätta kampen mot överviktskilona

Hoppas det gå lika bra för Er, tjejer!

• Sana

Hjärtelycka - stort GRATTIS till din nyckelring. Jag har också fått en sådan, så himla skönt. Så nu går jag mot nästa mål, har 4,2 kg kvar dit.

MEN idag går jag på semester, så nu blir det 3 veckors prövning. Tyker det är lättare att sköta sig när man jobbar.

Lycka till

• Hjärtelycka

Sana:
    Tack!
    Jag tror du kommer klara dina 4,2 galant! Hoppas du orkar stå emot nu på semestern.

studentan:
    När jag är sugen brukar jag skala ett äpple och hyvla med osthyveln, lägga i ugnsfast form och strö över kanel sen ca 10 min i ugnen. Till det äter jag en klick kesella vanilj. Mums. Eller Friggs ostriskakor

• Piluttan

Hej!
    Jag vill bara säga att jag har gått ner 36 kg på 11 månader. Jag visste inte om att min blivande skulle fria. Men nu såhär i efterhand är jag glad över att jag gick iväg förra sommaren till VV. För nu den 6/8 kommer jag att vara den där otroligt underbara prinssesan som alla brudar vill vara. Jag var störst i "vår " familje/vänskaps krets förrut. NU är jag nästan minst med mina 61 kg.
    Jag körde stenhård diet med VV. Lagade mycket mat ur böckerna som finns. Och Superviktigt att dricka minst 3 l vatten om dagen utspritt på alla dygnets vakna timmar.
    Viktigt är att belöna sig själv och kom ihåg att "synda" ibland bara du har karaktären att fortsätta neråt igen.
    Lycka till. En smal lycklig brud

• Hjärtelycka

Piluttan:
    Grattis!! Vad duktig du har varit! *superimpad*
    Önskar dig en fantastisk bröllopsdag!
    Jag gifter mig den 5/8 nästa år - det är min sporre 8kg kvar.....

• förhoppningsis

Jag har varit med i snart ett halvår, behöver gå ner ca 10 kg... försöker gå varannan vecka. men inser att så fort jag inte skriver ner så går jag upp i vikt, bävar för första vägningen efter sommaren då jag har slarvat ordentligt under sommaren. Men efter att ha läst allas solskenshistorier så känner jag mig grymt taggad!!

• Jämtlandstaus

halloj tjejer

jag ska gå med i viktväktarna när de öppnar kvälls-öppet-tiderna efter sommaren.

vill nån berätta hur det går till, första gånge, och vad man gör på mötena?
    måste man gå på dessa?

• Qvinna77

Jag skall oxå bli VIKTVÄKTARE efter sommaruppehållet!!!

Mitt mål: -15 kg
    Min sporre: Bröllopet 31/7 2006

Längtar tills att jag kan prova brudklänningar i "rätt" storlek igen!

Svar på tråden Viktväkatarna