• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • Röd-brud

Att lagom målvikt är mellan 61 och 76 kg.
    Dvs om du väger mer än 63 kg (tror det är 2 kg plus) så är det ok att gå med i vv.

• Sanasol

Okej, jag väger väl typ 73 tror jag. Så då kan jag gå ned till 65 ifall jag vill? Lät ju bra det. Man kanske borde prova.

• nenne_74

Sanasol

Du kan gå in på www.bmi.se och räkna ut ditt BMI. Ligger du över bmi20 är du välkommen till VV!

Tabellen du tittar i ska passa olika sorters människor. Är man 174cm kanske en del tycker det är lagom att väga 61kg andra vill väga 76kg. Allt inom ramen är "normalt".

• Sanasol

jojo, det är ju så sant. Det handlar ju om att man själv ska trivas. TRor ju ingen annan tycker att jag är tjock iaf.

• Majbrud 06

Hej alla tappra vv kämpare

• Majbrud 06

Hej igen, gjode lite fel..tänkte skriva mer

Jag är själv en trogen vv meddlem och sedan min blivande man firade har jag varit/är väldigt motiverad att nå min målvikt. Det var just denna sporre som jag behövde för att få fart på min vikt som i stort sett bara pendalat mellen två vikter. Jag tycker att detta forum är ett jätte bra sätt att peppa varan inför kommande brökkop!

• ms_krudd

jag lyckades . har inte varit där på tolv veckor, har haft mkt att göra (dålig ursäkt) men har bara gått upp ett hekto och det är ju ingeting, med tanke på att det var möhippa i lördags....

• junibrud2006

Grattis! Vad kul! Nu får jag lite extra inspiration!!!

• ms_krudd

jag tyckte att det känndes skönt. ´jag har inte räknat point på hela sommaren, vill jag ha en mjukglass så tar jag det, och bjuds det på chips så får man äta, jag tror att jag har lärt mig elva som en viktväktare utan att tänka på det. det känns jätteskönt!!!!! trodde att jag skulle behöva räkna hela livet, men alla kommer vi dit då vi slipper.

• junibrud2006

Jo jag har också varit med länge så det sitter ju i bakhuvudet. Önskar bara att det kunde gå lite bättre nu när jag verkligen sköter mig, men det kommer väl! Brukar ju lossna om man inte ger upp...

Svar på tråden Viktväkatarna