• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • Knorpan

Mjukisb:
    Vad kul att din mamma ska sy din klänning. Min mamma ska också sy min klänning, men vi har inte hittat något mönster än. Var hittade du ditt mönster? Jag tänkte ha halterneck... /Knorpan

• Duvorna

Hej!
    Jag gifter mig 12 augusti nästa år, är så spänd...redan...*haha*
    Klänning är klar, kyrka är bokad...
    Det är nästan bara "Festen" som inte är klar...
    Är det någon som har lite roliga ideér?
    Kram..

• mjukisb

Knorpan
    Har inte hittat mitt mönster än. Vet inte heller var jag ska leta riktigt för att hitta det. Jag vet exakt hur jag vill att min klänning ska se ut men det är inte lätt att hitta mönstret till den. Är det någon som vet var man kan hitta det så skriv.

• mugglesfan

Hej,
    jag ska också gifta mig i aug/sept nästa år men gud vad alla har bokat allt redan (finns det fö inga killar som engagerar sig i bröllop - tycker det bara verkar vara tjejer). Just nu letar vi festlokal - det får sedan styra kyrkan och datum. Vi vill ha det nära havet men har två problem; det måste vara handikappanpassat pga att min blivande svärfar har MS och vi är för få! Vi kommer bara att bli ca 30-40 pers och alla restauranger tar inte emot sällskap under 50...
    Någon som har bra tips?

• Izunia

Här är killen engagerad! Eftersom han är musiker och hans vänner lika sa (30 bjudna till bröllopet!) är det hans uppgift att fixa musiken och rigga upp anläggningen pa bröllopsdan.
    Samt var video-booth där gästerna ska kunna spela in en hälsning under bröllopet. Och han hjälper mig att köpa allt smatt och gott pa ebay! Det räcker för mig..Sen vill jag ha kontroll pa resten!

• Mamma Bull-Bull

Vi skall oxå gifta oss nästa år i aug den 12:e klänningen klar, kyrka klart, festlokal och band klart, catering firma bokad men menyn ej best. mmmm kul kul

• MiaJ

Hej hej!
    Vi ska också gifta oss i augusti 2006!

Mugglesfan: Va skönt att höra att det är fler som inte har fixat en massa ännu! :) Vi har kommit lika långt som ni ungefär! Jag måste säga att jag blir väldigt stressad när jag läser om alla som har fixat så mycket. /Mia

• elora

Mugglesfan:

Alternativ till restaurang är väl någon form av bygdegård eller liknande och sedan har ni catering.
    Så blir det för vår del ;)

• Monia

Vi ska gifta oss 5 augusti 2006!
    Det blir ett sommarbröllop i Stockholm skärgård..
    Jag har knappt bokat eller beställt något, däremot har jag planerat ganska mycket kring hur jag vill ha det..
    Vi kommer ha ca 90 gäster men vill inte ha det så konventionellt (läs; inga blomsterbågar) :)
    Vi vill ha ett avslappnat o mysigt bröllop där vi plus gäster har riktigt roligt!
    Vigseln kommer att vara nere på ångbåtsbryggan vid havet och festen på tomten (på landstället)..

Kul med andra augustibrudar och att höra vad ni har för planer!

Kramar!

• Bluebride2006

Mugglefan..... Måste jag också tänka på, eftersom min mamma har MS och reumatism, men vi måste tyvärr vänta till nästa år för att kunna boka. Så det blir i januari att ringa runt

• Chicki

Hej!
    Vi gifter oss den 12 Augusti-06 Kyrkan är bokad, transport fixad, frissan fixad, tärnorna är klara.. Inbjudningskorten är på G. Måste boka festlokal och Catering.. Och kläning, men är lite kluven då jag håller på att gå ner i vikt, har gått ner 23 kg och ska ner mins 15 kg tills vi gifter oss. Om jag ska köpa eller sy en vad tycker ni?

• elora

Chicki:
    Oj grattis till viktminskningen! Jag kämpar med med motion o sunt förnuft ;)
    Har två bebisar att "radera" bort från kroppen *s*

Ja du, angående klänning: Beror väl på hur mkt du vill lägga ut? En sömmerska syr ju en prototyp i vanligt bomull först, som ni kan ändra in i det sista. Det skulle kosta mig ca 6500 kr.
    Köper du en ny, så vänta närmare bröllopet. Är den för stor är det ju lätt att lägga in. Oftast har de egna sömmerskor som hjälper att sy in, på bröllopsbutiken.

Lycka till vilket som ;)

• Chicki

Hmm måste nog fundera på detta med kläningen.
    Elora: Ja jag har ett barn attt gå ner, och nästa blr efter jag gift mig

• elora

Chicki: Vad kör du för knep för att minska? V.V eller vanligt "vett" som jag kallar det ;)

Ja jag velar som sjutton hur jag ska göra med klänning o dylikt. Vet att det finns för under 3500 kr (fina Nixa bl. a) och de får snart hem nya klänningar som jag får åka o kika på tänkte jag.
    Fast de kändes lite "baggiga" i sättet när jag var där för det var för tiiiiidigt. Ett år innan kan man ju inte komma lät det som *suck* Jag som bara ville prova modell o kolla.
    Jaja jag ska inte låta mig skrämmas av den barska tanten!
    Som andra alternativ har jag att köpa via nätet -uppsytt i typ Kina eller Thailand. En vild chansning. Men sånt kan vara lite kul....Våga vinn? ;)

• HeWi

Jag och min fästman ska gifta oss den 5:e augusti 2006 i Skärhamn, Tjörn. Vi har bokat kyrka, festlokal (där personal, mat osv ingår) samt fotograf. Någon mer som ska gifta sig på Tjörn nästa år?

• fiafiber

Elora, vilken butik var det? Lilly?
    Har oxå ett barn att gå ner, och mer där till....
    Vill veta vilken klänning, men ska fasen gå ner!

Ska börja på vv igen, men det är såååå dyrt! Funderar på att väga mig inför någon annan. Tror det är tricket - att nån har kollen o kritiserar o rosar.

• elora

Fiafeber: Butiken ligger i Skövde o heter Cams Dammode nåt sånt. De har en hemsida camsmodehus.se

Sedan vet jag att svärmor hade varit hos en tjej som hade affär hemma i lagår´n utanför Trollhättan har jag för mig. Ska ta reda på mer var det låg. Men om de var billiga minns jag inte.
    Förresten kostar eg den klänningen m trumpetärm jag sett 2995 kr, det blir ca 3400 kr med uppläggning. Inte farligt ändå.

;)

• MiNik19/8

Hej på er alla!
    Ett tag sedan det skrevs något, men jag hoppar in än då.
    Vi ska gifta oss 060819 så det kanske är en bra början att "läsa in sig" på ämnet *ler*.

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?