• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • HanOchJag

Piff&Puff vi kommer nog att skicka ut dom vid års skiftet då man väljer att gifta sig vid semester tid så vill vi att alla ska tänka på att spara en dag eller 2..Annars kan det bli fel. =0) Eftersom Min M2b är från Iran så satsar vi lite (eller ganska mycket) på typ "arabiska natt (alladin) "Mycket häftiga färger, vattenpipor och annat kul..,

Sitter hemma och designar det mesta själv.Man har ju som sagt GOTT om tid kvar.. SÅ ingen stress här inte.. *ler*

• Piff&Puff

Hej HanOchJag!
    Tack för tipset. Kanske ska man skicka inbjudningskorten lite tidigare än jag tänkt mig.
    Det lät intressant med häftiga färger och vattenpipor.
    Håll gärna kontakten vore kul att höra hur det går för er.
    Kramar Piff&Puff

• HanOchJag

Piff&Puff ja jo.. Ideen föll oss väldigt bra i smaken oxå. Vill ju gärna ha ett bröllop som man kommer ihåg som lite "annorlunda"

Att bland så här kändes som vårat sätt att få det bästa från båda (alla 4a kulturer)

Tanken nu är oxå att ena dottern ska få sjunga låten "arabiska natt" som ett kul inslag i det hela. Om det blir i kyrkan eller om det blir på mottagningen sen efteråt har vi inte riktigt bestämt..
    Men det kommer med..*S*

Letar lokal, men vet inte riktigt vart vi ska ta det. Har ju inte fått lov att boka kyrkan ännu, utan måste vänta tills 1a september med det. Vill att tiden ska gå..

wedding2006 vart har ni kollat lokal någonstans?? eftersom du blev missnöjd menar jag.Vi har ju inte kollat runt såå mycket utan mest diskuterat vart vi kan tänka oss. Kanske bara ska ta och ringa runt istället så man vet vad som finns att välja mellan..

• lovem

Hej,

jag och min älskade ska gifta oss 26 augusti 2006. Har fixat lokalen för festen, men letar bra vigselplats - vill inte vara i kyrka, utan kanske på havet istället. Ska också köra på havstema faktiskt, samma idé med placeringen på stenar och dekorera med snäckor. Ska bli himla spännande, men som en vän sa till mig idag - det är över ett år kvar, så planera inte sönder det...Fast det skulle kännas skönt att ha alla praktiska detaljer påplats i alla fall...funderar på att boka bröllopssviten snart, vet ju var vi vill bo, så det kan ju vara lika så bra...

• tattooz

Jag var på bygdegården igår som vi hade fundering på, det visade sig kanon snyggt,
    jag har läst här om andras bygdegårdar och förväntade mig ganla oranga gardiner mm men det var högt i tak, höga fönster med vita snygga gardiner och ett plus var en jättescen vi tänkte ju ha ett band som spelar så..
    och att "serveringsluckan" faktiskt såg ut som i en bar, de hade en stor altan mot en park..
    fint men inte vid havet.. det ligger en km från havet. Så nu får jag fundera över sommaren och besöka de andra ställena vi hade som förslag. för jag kan inte bestämma mig så här snabbt.
    Tattooz

• alrun

Hej, här är en till. Den 12 augusti blir vårt datum (förhoppningsvis).

Vi har valt samma färgtema som du, Piff&Puff. Däremot ska vi inte ha havstema trots att vi gifter oss i en kuststad.

• Brummelisa -06

Här är ännu en. Vi planerar att gifta oss den 19 augusti nästa år. Lokal och kyrka är bokade, superskönt!
    Vi har tänkt oss att ha vitt & grönt som färger genomgående (trycksaker, dukning, blommor osv)

• alrun

Vad har ni tänkte förbereda innan årsskiftet? Jag ringde till kyrkan, men de kan inte lämna besked innan januari

Ska ni åka på bröllopsresa?

• Piff&Puff

HEJ ALLIHOP!
    Vad kul att så många ska gifta sig nästa år.:-
    Alrun hur har du tänkt dig att duka? Har du funderat något på din brudbukett?
    Det verkar som många har bestämmt mycket redan. Men inte jag.
    Kram Piff&Puff

• HanOchJag

alrun Vi snackade lite om inbjudningskorten. Jag och min M2b funderar på att skicka dom "redan" runt årsskiftet så¨att folk har vårat bröllop i åtanke när dom väljer semester veckor eller ialle fall spar en dag eller 2 åt oss. =0)

Har du ringt kyrka i göteborg??
    Konstigt att dom inte lämnar besked.Ni FÅR alltså inte boka förräns då???

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?