• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • Ybrud

Hej alla!
    Jag gifter mig 5 augusti 2006!
    Nån fler?

Kram!

• Ybrud

May8
    såg nu att vi gifter oss samma dag! kul!
    tusen och en natt! spännande!
    Här blir det traditionellt svenskt med allt vad det innebär. Färgtema är vinrött och silver. Inte alltför ovanligt men dock vackert.

Hur långt har du hunnit i planeringen då?

• May8

Hanochjag Jag är från libanon/irak och min blivande man svensk/viking ;o). Det kan bli riktigt roligt med inslag av olika traditioner och kulturer om man gör det välgorganiserat tycker jag.

En släktning till mig gifte sig i november med en riktigt husvagnspersson ;o) och hade ett utländskt bröllop och svenskt bröllop i ett och det blev jätte lyckat. Alla dansande hela kvällen och hade jättekul. De flesta gäster gick hem vid 05,30 på morgonen och då var festen i en restaurang. Stackars den personalen.

Ybrud. Åh vad roligt att ni gifter er samma dag, de flesta verkar gifta sig den 12:e eller 26:e. Har ni bokat något än hur långt har ni kommit i planeringen???
    Själva har vi börjat ta in offerter.

• Piff&Puff

Hej allihop!
    Har ni börjat att titta på era klänningar än? Har ni tänkt att hyra eller köpa?`
    Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra ännu eftersom jag inte har börjat att titta ännu.
    Undrar också hur ni ska göra med musik
    Ska ni ha DJ eller levande musik eller ska ni spela musik själva ?

Soliga Hälsningar Piff&Puff

• alrun

Jag hade tänkt att min blivande svärmor skulle sy min klänning. Men jag hittar verkigen inget mönster som passar. KÄnner min lätt orolig över detta...

Känns som att alla härinne har väldigt god framförhållning. Stressen kommer krypande...

• HanOchJag

May8 Ja det är det vi tror oxå..att det kommer bli grymt bra, bara man hinner planera och sätta ihop allt.Känns ju nästan som att det är dubbelt "arbete" när man ska sätta ihop ett bröllop med 2 (eller fler) kulturer Därför e jag ute sååå tidigt..*S* har redan hållt på att planera i ca 6 månader.

Piff&Puff klänning har jag redan kollat på. Ska antagligen beställa den från EFUshop.Vetvilken jag vill ha, det enda kvar är att mäta mig och köpa den*S*
    Har läst såå mycket på trådarna här om Lavendar osv att jag känner att jag inte vill riskera att behöva komma till bröllopet utan klänning så jag beställer min innan jul .Då har jag gott om tid att ta eventuella motgångar..

• Ybrud

May8
    Vi har kläderna hyfsat klara o inköpta.
    Kyrkan är bokad. ska boka festlokalen efter semestern. Jag håller på med trycksakerna nu. (är utb. grafisk formgivare.. och då är det ännu svårare för då har jag så höga krav på mig själv.. att de ska bli perfekta!)
    Vad tar ni in offerter på? lokal. mat?

• HanOchJag

Här var en tyst tråd

• Linslus

HEJ Får jag OCKSÅ va med?

Vi gifter oss 5 Augusti 2006 (hoppas vi; kyrkan kan inte bokas förrän oktober)
    Vi har redan preliminärbokat festlokal & Cateringfirma
    Känns tråkigt att bara kunna
    "preliminärboka" eftersom allt hänger på om kyrkan är ledig vårt önskade datum... Men vi tänker positivt

Ska även jag/vi ha Havs-tema

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?