• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • Bluebride2006

Ja, glad att man är tidigt ute i alla fall. Det är synd att man måste boka efter nyår med både lokal och kyrka, får vara kvick 2/1-06 och ringa när man vaknar, får hoppas de har någon där då

• Izunia

Jag ska ligga pa telefonen 1 mars 2006 för att boka var kyrka... Eller kanske redan i jan-feb!!

• Bluebride2006

Ja, vi har valt en vägkyrka och det är en präst till 6 kyrkor, så man hoppas på tur.

• elora

Ej ännu bestämt men kanske blir det oxå den 26 augusti då M2B svarade på skoj "den 26.e nån gång" när jag undrade när vi skulle gifta oss....annars hoppar jag en månad till för han har rätt mkt på jobbet under aug-sep (lantbrukare)...

Men på fredag ska jag till sömmerskan som tyckte det var kanon att jag var ute i tid ;) Det kändes kul.

Har kollat lite catering o matförslag, kollat lite lokal etc men inte fastnat 100 % för någon vigselplats än. Ej heller om det blir borgerligt ute, eller i kyrka.
    Dock är gästlistan ganska spikad då vi måste planera budgeten hårt med vår ynka plånbok ;)

Men visst längtar man...min mamma, svärmors o väninna vet. Känns rätt spännande. Jag vill då ha en ganska ovanlig klänning/2 delat så vi får se vad sömmerskan kan erbjuda!

Har planer på att ha hösttema med rönnbär, kastanjer o ljus på borden. Sedan en höstbukett i gult/orange/rött...

Lycka till alla!

• Bluebride2006

Elora....... Låter jättefint

• augusti_2006

Yes. Mitten på augusti är det bokat

• JoLu

Ska gifta mig 5 augusti 2006. Har bokat kyrka, festlokal, fotograf och köpt brudklänning. Gjort en preliminär gästlista. Lääängtar!

• Bluebride2006

Välkommen i gänget JoLu. Vi kan inte boka lokal och kyrka än, men jag har köpt min brudklänning

• Izunia

Om en manad kommer min klänning....!

• Bluebride2006

Jag undrar när min klänning kommer längtar så

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?