• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • alrun

Nej, vi får inte besked. Vi ska dock inte gifta oss i Göteborg utan i en liten kyrka i Blekinge. Har tom pratat med kyrkoherden för att få besked. Blir väldigt dvårt att boka bröllopsresa när man inte vet om datumet fungerar i kyrkan eller ej...

Piff& Puff: Jag tänkte ha bara blodröda rosor i min brudbukett. Ska även ha röda rosor och murgröna fastsytt (!) i håret.
    Tänkte ha röda rosor, benvita ljus och murgröna i dukningen. Ska jobba lite extra med festprogrammen och bordsplaceringen så att de fungerar i temat. Men stenar är verkligen vackert att ha i dukningen. Kanske kan jag smyga dit några

• May8

Hej alla

Vad kul att så många ska gifta sig i augusti. Vi ska också gifta oss i augusti nästa år, 5 aug 2006 blir det av. Vi håller på att leta både vigselplat och festlokal förtillfället men måste säga att det är svårt att hitta rätt.

Kul förresten att ni ska ha lite tusen och en natt inspirerat det ska nämligen vi också ha.

• HanOchJag

May8 åhh va kul..trodde nästan att vi var ensamma om det. Kör ni med vattenpipor och så oxå eller en annan "sorts" tusen och en natt??

• Piff&Puff

Hej allihop!
    Har ni funderat på var ni ska fira eran bröllopsnatt? Jag har ingen aning var man ska boka eftersom jag inte är göteborgare i grund och botten utan skaraborgare.
    Är det någon som har något tips? Förstår om det blir svårt eftersom vi är flera som gifter oss samma datum.
    Kram Piff&Puff

• HanOchJag

Har faktiskt inte funderat såå långt ännu.. Har inte ens diskuterat det
    Känner att vi nog ska ha kyrkan bokad och så först..Vet ju inte ens om vi lyckas få den kyrkan vi vill ha. Ringde i juni och då hade redan 30talet andra ringt för att boka samma kyrka under aug-06.. Så vi får bara hålla tummarna.

• Piff&Puff

Hej HanOchJag!
    Håller tummarna för att ni får boka eran kyrka. När får ni förresten boka kyrkan?
    Som sagt lycka till

• lovem

Hej Piff och Puff,
    Vi ska ha festen vid Nya Varvet (har kontakter med Kryssarklubben och kunde hyra deras lokal,passar perfekt för vår fest som ska ha havstema). Vi har bokat bröllopssviten på Novotel (den 26e aug - 06). Har inte sett rummet ännu, men det är garanterat havsutsikt. Fantastiskt läge i alla fall om ni ska ha festen något så när nära...

• May8

Japp vi ska ha både vattenpipor magdansöser och några enklare mezerätter och Baklava. Sen ska vi ha även ha en del arabisk musik. Vidare ska det vara små presenter till gästern att ta med sig hem.

• HanOchJag

Piff&Puff 1a september får vi lov att boak kyrkan vi vill ha.så jag håller mina tummar för att jag hinner ringa först och få bokat det datumet som vi vill ha

May8 Vad kommer ni ifrån?? svenskar båda eller? Själv e jag svensk/norska och min blivande iran/pakistanier.

• Victory

Hej Piff&Puff och alla andra!

Vi planerar att gifta oss den 26 augusti 2006 men vi har inte alls kommit långt i förberedelserna. Vi vet vilken kyrka vi vill ha och ev. också festlokal men vi har inte bokat än. Bor i Norrland och jag tror inte det blir några problem att boka kyrkan. Dessutom är det inte riktigt officiellt ännu att vi ska gifta oss, inte ens för oss själva! Vi har pratat lite löst om det men min m2b har hintat om att han ska fria "på riktigt" (vi är redan förlovade men jag har sagt att jag vill ha ett riktigt frieri). Så egentligen väntar jag på det men har börjat planera lite. Vi är nog ganska säkra på datumet eftersom vi förlovade oss detta datum förra året. Men jag funderar fortfarande på om det vore bättre på våren...?

Som färgtema vill ha vitt (inte kritvitt utan typ Ivory), guld, grönt (murgröna) och ev. rött (röda rosor).

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?