• Psh

Vad väger ni som är ca 163?

och vad har ni i midjemått?
    Blev nyfiken efter tråden "vad väger ni som är 170cm?" fast för oss som är lite kortare än så

• Svar på tråden Vad väger ni som är ca 163?
  • loppalina

Hej!

Baghera: Många har trott att jag haft anorexi och inte vill äta medans jag stoppat i mig så magen står som en fyrkant,mer eller mindre. Jag lovar dig att du kommer att öka i vikt senare det är inget att hänga läpp för ;)

• *Blomman*

loppalina

Inte kul när folk tror att man har ätstörningar... :(

• loppalina

Blomman

Nepp det är inte roligt och absolut inte när det pratas bakom ryggen:(

• baghera

Loppalina: Nej, för mig finns ingen risk för att någon skulle tro att jag har anorexi -tvärtom, min familj och vänner säger det minst flera ggr i veckan att jag äter som en häst och liksom hur det e möjligt och vart jag stoppar det etc etc... Det kan bli väldigt tradigt... Och sen när vi käkar eller fikar el dyl så struntar jag absolut i vad jag äter eller beställer in, jag skulle aldrig palla att hålla efter sånt, dels för att jag e alldeles för slö... Men visst, jag tror också att det kommer bli bättre m åren, det som e problemet e ju just det där att man vill ju att saker och ting ska hända NU och helst innan man ens hinner tänka på det... fast det är snarare ett karaktärsdrag... =)

• baghera

Och medans jag ändå håller på så e mina mått:

längd: 161cm
    vikt: 52kg
    midja: 71cm
    höfter: 84cm
    stuss: 87cm
    byst: 83cm

Utlåtanden? Vad e normalt?

• Frances

Jag tycker att du later finlemmad och valbyggd, Baghera! Jag som ar 170 cm lang har en stussvidd pa 90 cm cirka, och du har en stussvidd som 'bara' ar 3 cm mindre nar du ar 10 cm kortare.

Jag tycker att du later jattefint byggd och 'fint smal', du har nog motsatsen till anorexi... :D

• Frances

SKa tillaggas att jag definitivt inte ar sadar jattesmal over hofterna, jag HAR hofter. 36 pa underkropp...

• baghera

Det e exakt det jag menar när jag skrivit tidigare! Att när man skriver ner så där eller säger vikt mått osv så låter det jättebra, fast tror inte det ser ut så på riktigt.. Tänker när man provar kläder och sånt i affärer bla... när man går in i butiken på världens bästa humör, och testar o allt ser ut som att det förstärker den där planka utseendet, så man går sen därifrån som ett surt citronträd ist typ...

• *Blomman*

loppalina
    Själv har jag aldrig märkt om någon nu har pratat bakom min rygg utan de som tror att jag har ätstörningar har sagt det rätt ut till mig.

baghera
    Dina mått låter ju helt normalt.
    Jag snor din grej och skriver mina mått. :)

längd: 162cm
    vikt: 49 kg
    midja: 63 cm
    höfter: 78 cm
    stuss: 92 cm
    byst: 79 cm

Hoppas jag har mätt rätt nu. :)
    Jag är i alla fall missnöjd med med mina små bröst och de verkar ha blivit lite mindre också. :( Annars är jag väl rätt nöjd med hur jag ser ut.

• baghera

blomman: jag tycker dina mått verkar helt perfekta, jag menar du verkar ju ändå nåt till bakdel i förhållande till din kropp! jag menar kurvor, till skillnad från mig som e jätte jätterak! Du ska vara stolt och lycklig!!

• *Blomman*

baghera
    Jo en rumpa har jag nog allt, men det är det enda på min kropp som putar ut lite. För övrigt så är jag helt rak och platt vilket inte är så roligt.

• The Fairy

Tummen ner för kroppsfixering, från mig...!
    Har själv varit inne i kroppsfixeringsträsket och trillar fortfarande tillbaka i det ibland (som när jag läser en tråd som denna, suck...)
    De é då själva f-n att jag inte älskar mig själv precis som jag är! Min blivande man ser ju uppenbarligen något helt annat hos mig, än den negativa bild som jag har om mig själv! Jag ser hur ledsen han blir när jag rackar ner på mig själv, för han ser inte alls det jag gnäller om... Jag håller nu på att förändra min egen uppfattning om mig, det går sakta framåt... Försöker fokusera på att jag är bra på mycket, har en fin kropp, som inte är sjuk eller skadad och att den fungerar som den ska, försöker skäma bort den så fort jag får chansen Utöver det så tänker jag att jag uppenbarligen är en trevlig tjej, då min vänskapskrets är stor och att de hör av sig ofta!
    Det går faktiskt riktigt bra, men ibland tänker jag mig inte för och så går jag in på trådar som denna av vana. Men det blir lättare och lättare att tackla dessa bakslag

Sköt om er tjejer, vi är värda att älska oss själva precis som vi är!

De som vill får ta till sig av mitt inlägg, la nog mest in det för min egen skull

Svar på tråden Vad väger ni som är ca 163?