• Psh

Vad väger ni som är ca 163?

och vad har ni i midjemått?
    Blev nyfiken efter tråden "vad väger ni som är 170cm?" fast för oss som är lite kortare än så

• Svar på tråden Vad väger ni som är ca 163?
  • Ettolrach

Jag är 1,59 och väger just nu 73 vilket är 10 kg för mycket, jag jobbar på det.

Midjemåttet är på 90 och det är också för mycket...

Jag är lite kortare men 4 cm är ju inte så stor skillnad...

• Psh

Skönt att höra att det finns fler som väger som jag eller mer...tycker det finns så många som ligger runt 55-60kg...eller så är det bara jag som är paranoid?
    Själv är jag då 163 och väger just nu 65kg så några kilo skulle jag vilja gå ner inför bröllopet i augusti.

• Mia-76

Jag är 160. Väger 64.6 (har just börjat tappa kilon) men skulle vilja gå ner till 60, helst 58.

• Hallonsylt

jag är 1,62 och jag väger 58-60 lite beroende på när i månaden jag väger mig. Skulle mest vilja bli fastare i hullet och starkare i ryggen, så det är motion som gäller ;)

• Psh

Vad har ni i midjemått då?
    Jag har *gulp* 82cm sist jag våga titta efter på måttbandet...
    Har nästan ingen midja alls utan är snart lika stor som bröst och höfterna med lite "love handles"

• Mia-76

Var mäter man midjemåttet egentligen? Mäter man där man är smalast eller var?

• vintertid

Jag är 1,62, väger ungefär 55kg (tror jag) och har midjemått på 69cm. Jag tycker det är svårt att jämföra sådär för varken mått eller vikt behöver säga så mycket. En person kan se jättesmal ut på en vikt medans någon annan ser mullig ut.

Känner mig ganska lagom, men visst kanske man vill fila på något när bröllopet närmar sig.

• Ettolrach

55 kg till 1,62 låter alldeles lagom tycker jag, min personliga idealvikt ligger runt 57-58 (längd 1,59)och det är dit jag vill försöka komma på sikt. Vägde 76 i augusti och har sakta trampat ned till 72 som blev 73 efter påsken.

Jag har lyckats låta bli godis i hela 3 dagar (rekord för mig...) och börjat promenera lite smått nu när vårsolen locker ut mig ur soffan. Tar det hela i små etapper och har ingen tidsgräns som jag ska komma ned till utan låter det ta lite längre tid istället för att stenhårt kolla kost och räkna kalorier, det fungerar inte för mig. Godis kan jag kanske låta bli, jag har satt upp ett mål med en godisfri månad, är inne på 4:e dagen nu. Sega råttor och sådant har jag inte svårt att glömma, men choklad...

Har lovat mig själv ett vackert smycke vid 70-65-60, så jag har lite att "kämpa för" och se fram mot.

• Psh

Man mäter midjan vid naveln på mig är det inte det smalaste stället.
    Jag har också jättesvårt för just choklad och det värsta är att på jobbet har de fått för sig att vi ska ha ett cloetta ställ köp 3 för 10:- mitt framför kassan.
    Det är alltså en radio tv affär inte livsmedel i vanliga fall...men det kommer att bli mkt svårt!

• *Blomman*

Jag är 162 cm och väger 49 kilo. Mitt mål är att väga 50.
    Midjemåttet mäter man ju runt midjan, dvs. där man är smalast. Mitt midjemått är 63cm.

Svar på tråden Vad väger ni som är ca 163?