Vad väger ni som är ca 163?
och vad har ni i midjemått?
Blev nyfiken efter tråden "vad väger ni som är 170cm?" fast för oss som är lite kortare än så
och vad har ni i midjemått?
Blev nyfiken efter tråden "vad väger ni som är 170cm?" fast för oss som är lite kortare än så
Psh >>> För varje gång du står emot att köpa chokladen så lägger du de 10 kronorna i en kassa som du köper nå't fint för när du gifter dig! Kanske nå't fint att överraska din man med på bröllopsnatten?! Visst, augusti är inte sååå långt bort...men ju mindre "sak" du lyckas spara ihop till ju gladare blir väl han?!
Jag är 1,63, vägde ca 65 kg sist jag kollade och har 73 cm runt midjan. Vissa dagar känner jag mig lagom, andra dagar fet, men så är det väl för de flesta.
Midjemåttet mäter man vid naveln, inte där man är som smalast, för i så fall stämmer det ju inte med vad man köper för storlek på byxor. Ska man ha det som passar där det är som smalast får man ju byxorna under armhålorna!
Mät där du har byxorna!
162cm väger 51kg
midja = 68 cm
Fast om man ska möta där byxorna sitter blir det nog en modefråga istället för häslofråga. Mina byxor sitter aldrig i midjan - eller över naveln - utan vid höfterna. Så då snackar vi ett "midjemått" på 89 cm.
När man talar om midjemått i viktkretsar - t.ex. angående farlig bukfetma - handlar det hela tiden om att mäta under nedersta revbenet, där bålen för det mesta är (eller bör vara) som smalast.
Hej!
Jag är 1.63 o väger 55 med kläder o skor så jag tippar på ca 53 utan. Tycker att det är ganska lagom för min del men skulle väl vilja ha lite mer muskler :) Jag har inte mätt midjemått men återkommer med detta!
Jag är 1,65 och väger 52kg. Är det för mycket?
Oj... jag var visst lite kortare än så.. Det var visst istället ca 1,63... Fan oxå.. Hejhopp!!
Jag är 163 och väger 47-48kg. Jag skulle gärna gå upp ett par kilo men har lärt mig acceptera hur jag ser ut. Hade svårt att hitta kläder när jag var yngre men det går hyffsat bra numer. Så tll alla tjejer vill jag säga: Var glada och nöjda med era kroppar för vi är alla unika och stäck på er!
Glömde säga att mitt midjemått är 62cm. Mamma brukar säga att jag ser ut som jag ska gå av på mitten även om hon är lika smal hon... ;)