• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • dala82

Maya K
    Oj, vad duktig du är!

Ja det är jätteintressant, så därför blir jag så arg på mig själv för att jag inte gör det jag ska! Men det skulle vara så skönt att bli färdig idag, för då är jag helt ledig på torsdag, fredag och måndag. Go Dala go!

Hur såg din klänning ut i drömmen, var den vacker? Annars brukar man ju drömma mardrömmar om just klänningar. Min kompis som ska gifta sig i sommar drömde om sin klänning härom veckan. Den var asful och stor som ett tält och var vinröd. Hon är väldigt traditionell och skulle aldrig sätta på sig en vinröd klänning. Och hennes tärnor hade du vet såna där rosa fula "askungensstyvsystars-kläningar (puh, långt ord)med puff i ärmar och putrumpa.

• Hemax

Hilde! Vet inte hur väl du känner till Östersund?! Men mitt tips är iaf att besöka Jamtli. ( www.jamtli.com )
    Om du går ut från järnvägsstationen och tar till vänster och följer Prästgatan framåt så kommer du dit! Och på vägen finns det en hel del shopping! Parallellt med Prästgatan går Storgatan och Rådhusgatan och det är dessa 3 gator man ska hålla sig till om man vill shoppa, fika och äta!
    Enjoy Jämtland!

/Hemax

• Hilde

Hemax jag har ingen aning om nåt i Östersund. Bara Jamtli... för där skulle jag ha bott, om jag nu fått plats dvs.

Nu bor jag på nåt som hette jämteborg eller nåt... Ska vara på mitt möte på Campus kl: 13:30 på fredag, men nattåget kommer ju in tidigt tidigt på morgonen.

Behöver dock bli klar med mitt skrivande före dess

• Hilde

dala82 jag visste inte att man kan bli specialpedagog med en gång nuförtiden

Min mamma har läst till specialpedagog, men hon berättade att man först behövde ha lärarutbildning och sedan efter det några års erfarenhet för att kunna utbilda sig till det. Har man ändrat de reglerna nu?

Vilka ämnen och årskurser har du?

• Maya K

så.. nu är det dags för paus....
    Arbetsrätten.. oj oj oj ... det är så mkt.. hur fasen ska man lära sig allt... alltså visst.. det låter som att det är rätt men man måste kunna veta vilken lag dt är som gäller osv.. hm... vi får ju se hur det går.. har snart iaf. läst igenom hela boken och ska ta och läsa några kapitel från början igen för att påminna mig..

• Maya K

Hilde:
    Jag tror att det är det man måste ha.. När min syster läste för några år sen så var hon först tvungen att läsa till lärare och sen spec.ped.

• Maya K

lätt skulle jag skriva inte rätt

• dala82

Hello, äntligen paus! :) Har faktiskt varit väldigt effektiv, måste jag säga.

Hilde
    Jag läser till lärare, men läser en specialpedagogikkurs på 20 p inom det programmet. Blir alltså inte specialpedagog, utan vanlig lärare med specialpedagogisk kompetens. Min mamma är också specialpedagog, blev färdig för ca ett år sedan. Vi får väl se hur jag gör i framtiden, vill jobba som "vanlig" lärare först.

Jag har bara ett år kvar nu, har läst tre år. Får kompetens för att arbeta i förskolan till sexan. Har läst mycket matte och svenska, och andra baskurser. Det är superkul men jag börjar känna att det börjar närma sig slutet nu, både på terminen och hela utbildningen. Är så skoltrött!!

Vad blir du för ngt då Hilde?

• Hilde

Ja...jag läste ju till lärare för några år sedan, och då var det fortfarande så. Har inte hört mamsen säga nåt annat heller.

Jag fattar inte varför solen måste lysa idag, när jag måste sitta inne

Svar på tråden äntligen fredag...!