• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • janos

*skrattar för mig själv åt synen av Gable som kör persiennen upp och ner och upp och ner för att ta kål på spindlarna*

• Hilde

mmm.. Gable jag tror att vi ska fundera ut nån bättre taktik för dig att bli av med de små otrevligheterna...

• Gable

Janos - grannarna tror nog att jag är nån psykpatient som kör nåt morse-språk

Började garva själv när jag såg ditt inlägg, har aldrig tänkt på att det faktiskt måste se hysteriskt galet ut

• Gable

Ja Hilde, alla tips mottages tacksamt! I synnerhet om det innbär att sambon kan ta död på dom. Inte jag. Jag vill inte ha närmare kontakt med dom. Förutom när jag drar i persiennsnörena. Undrar just om man kan nöta sönder persiennerna???

• Hilde

Man kan definitivt nöta ut persienner... var snäll mot dem, de är ditt bästa skydd...mot morgonsolen

• Gable

Hur ska jag då få död på spindlarna? De kanske förökar sig rejält när solen lyser på dom? De kommer till slut att invadera lägenheten!!!!!!!

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHH!!!

Vart är flyttkartongerna?!

• Hemax

*funderar* Spindlar mellan glasrutorna och du försöker döda dem med persiennerna?! VART sitter dina persienner?! Allvarligt, alla starka rengöringsmedel, typ fönsterputs, bedövar de små j-vlarna så att man (läs:sambon!) lättare kan _mosa_dem! Funkar med hårspray oxå!
    Lycka till från en annan fobiker!

*duckar för slagen från alla djurrättsaktivister*

• dala82

Gable
    Klura ut ngt riktigt bra sätt att konstruera spindelfällor på, som råttfällor fast mindre. Hm, undrar vad man kan locka de små rackarna med... Och så sitter du och spanar och ser när de små j-vlarna blir fångade. Nej fy vilken dålig lördagshumor jag har...

Allvarligt talat, finns det inget medel du kan lägga ut? Är det väldigt små spindlar?

Fick mig också ett gott skratt och bilder i huvudet när du skrev det där om persiennerna...

• dala82

Hemax
    Hårspray, sprayar du bara fast dem eller dör de??

• Gable

Mina fönster är speciella, det är en glasruta mellanrum glasruta. I mellanrummet finns persienner OCH spindlarna. I mitten på fönstret sitter en trälist och där! Där kan man döda de j-vlarna!! Om man hinner ta dom när dom sitter där alltså. Så jag släpper ner persiennerna snabbt och sen drar jag i snöret snabbare än Lucky Luke, upp o ner och tadidaaaaa - nån spindel ramlar ner död.

Det här låter helt sjukt, men det är sant. Undrar om grannarna har funderat på att ringa psykakuten?!

Svar på tråden äntligen fredag...!