• apelsina

21 maj!

Hejsan!
    Är det några fler som ska ha bröllop den 21 maj? För oss blir det bröllop och dop i Täby utanför Stockholm.

Jag är nyfiken.... Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bokat kyrka och lokal, beställt hindersprövning och skickat iväg inbjudningarna.

Bröllopsklänningen är inköpt, men inte så mycket annat! Det känns som om det stora datumet närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som ska fixas! Stressande, men jättekul

• Svar på tråden 21 maj!
  • MianZ

gifter oss alltså oxå klockan 15 :)

• raskan

Ja det börjar kännas verkligt!!!
    Tänk snart står vi där!!!!!
    Millan

• MianZ

ja det är inte klokt vad tiden går fort nu, det mesta av planeringen är under kontroll men samtidigt känns det som om det är en massa lösa trådar som hänger i luften, vet inte riktigt hur man ska kunna knyta ihop allt, framförallt nu när vi inte alls är med å utformar festprogrammet( vilket börjar kännas nervöst :)
    )

• raskan

Nä jag håller med!!Alla stora saker är ju fixade men dom små hänger å dinglar i luften ahhhh
    Millan

• MianZ

nästa vecka ska vi iaf titta på en bil som vi ev ska ha som transportmedel till kyrkan å festen, har sett den på bild å det ser lovande ut:)har en kompis som fixar med den å sen har hon även en syster som vi lite sent kom på att vi ville ha till att sjunga i kyrkan så hon skulle höra med systern om hon vill ställa upp, lr ja, hon skulle beordra henne att sjunga
    ja det är verkligen underbart med människor som anstränger sig å ställer upp, framförallt när man bara kännt varandra några månader!!

• apelsina

Hej! Ja, nu börjar det verkligen närma sig....

ELA: tack för tipset om stenarna! Jag sparar idén i bakhuvet så länge!

Nu har jag kommit på en ny ide till placeringskorten.... Jag ska plocka stora färska blad och skriva namnen med en guld-tuschpenna! Det blir förhoppningsvis syrénblad. Syrenerna borde ju ha hunnit slå ut tills dess?

MianZ: Vad kul att få oväntad hjälp bara sådär! Tror du inte att de fixar en liten möhippa åt dig ialla fall? Det låter som om ialla fall några är väldigt engagerade i att ditt bröllop ska bli bra!

Lägesrapport från mig - Ringarna måste vi hämta, vi ska träffa prästen i veckan, sambon ska beställa maten....
    Vi har inget vin! Vi trodde att vi skulle kunna köpa vin från tyskland via en kompis, men av olika anledningar har det blivit inställt....
    Hur har ni gjort? Köper ni alkoholen själva?

Bröllopspirriga hälsningar från apelsina!

• MianZ

apelsina: ja ingenting är ju omöjligt, det är väl bara till å vänta å se hur det blir någon möhippa.
    Sen var det det där med placeringshjärtanen, å ja dom ger jag nog upp i dag, har börjat klippa å vika papper nu så det blir nog såna "vanliga" placeringskort iaf, vore skönt å bli klar med det denna vecka.

Ha det bra allihopa!!!!
    nu ska jag i väg å jobba....

• raskan

Vi har fixat ölen,men gubben åker ner nästa helg (eventuellt) åköper resten dvs Vin likör & whiskey
    Millan

• Devoted

Jag gifter mig samtidigt som Raskan, 15.00 den 21 maj! Börjar bli pirrigt. Blev hippad i helgen.

Vi har kvar att slutfixa festhäftet och skriva ut det och vigselprogrammet, gå på danskurs (!), informera fotografen och bandet hur VI vill ha det, gå igenom allt igen med alla inblandande och och...puh. I morgon skall jag hämta klänningen från sömmerskan och lösa ut min vigselring och gå på hårkonsultation!

• Labbelina

15.30 är det dags för oss Oj, det börjar bli riktigt pirrigt nu. Jag skall också hämta min klänning imorgon hoppas att den känns bra.

Svar på tråden 21 maj!